אלקנה פיקאר יגורש מביתו

שוטרים ממחוז ש"י הגיעו לפנות בוקר (שלישי) לביתה של משפחת פיקאר ביישוב יצהר, העירו את בני הבית והציגו לאב המשפחה, אלקנה, צו מנהלי החתום בידי אלוף פיקוד מרכז רוני נומה, המורה על הרחקתו מביתו לתקופה של ארבעה חודשים.

בצו דורש האלוף מפיקאר, קבלן בעבודה עברית, בן 32 ואב לשישה, גם להתייצב מידי שבוע בתחנת המשטרה בעיר מעלה אדומים לביקורת וכן אוסר עליו ליצור קשר עם אנשים שונים.

נזכיר כי לפני כשבועיים קיבל פיקאר הודעה על הכוונה להוציא צו מנהלי נגדו. בהודעה נאמר לאלקנה כי הצו צפוי לצאת בשל העובדה כי פיקאר ומשפחתו מארחים בביתם "נוער גבעות".

בעקבות מסירת ההודעה ביקרו את פיקאר ומשפחתו בביתם רבנים ואישי ציבור רבים. כמו כן, עשרות רבנים חתמו על קריאה נגד הכוונה להרחיקו וכן התקיימו מספר הפגנות אשר אירגן מטה שקם לסייע לפיקאר. אנשי המטה מסרו הבוקר כי בכוונתם להמשיך במאבק נגד "הדורסנות של השב"כ כנגד יהודים", כלשונם.

עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו אשר מסייע לפיקאר מסר כי "מדובר בפגיעה קשה וחריגה בזכויות האזרח בשומרון, בכוונתנו להגיש כנגד הצו בקשה דחופה לעיכוב ביצוע".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) כתב בטוויטר בתגובה למסירת הצו המנהלי לפיקאר, "טמטום ואטימות. אבא שמפרנס משפחה עם 6 ילדים. אחד היחידים שמצליח לתפוס ולאפס קצת את נוער הגבעות. כל גורמי הרווחה עובדים דרכו. דמוקרטיה עאלק", הגיב סמוטריץ'.