חמי כהן עם הפרופ' אלדד
חמי כהן עם הפרופ' אלדדצילום: באדיבות הפרופ' אלדד

חמי כהן, בנו של לוחם הלח"י יהושע כהן, מי שעל פי פרסומים שונים הוא שחיסל את הרוזן ברנדוט, השליח השבדי של האו"ם לחלוקת הארץ ומי שביקש למסור את ירושלים לערבים, פתח אתמול (שני) במשמרת מחאה מול משרד החוץ.

כהן דורש מענה ישראלי ראוי להחלטותיו האנטי ישראליות של האו"ם ובפרט ארגון התרבות שלו, אונסק"ו.

ביומן ערוץ 7 שוחחנו עם חמי כהן הנושא במפגן המחאה הפרטי שלו שלטים זהים לאלה שנישאו לפני שבעים שנה: "שטוקהלם שלך, ירושלים שלנו".

כאדם פרטי, אומר כהן, היו צריכים לקרות כמה דברים על מנת שהוא יעזוב את ביתו בשעת בוקר מוקדמת ויעלה למחאה בירושלים: "זה שילוב של שלושה גורמים - ההתנהגות השערורייתית של האו"ם בארמון הנציב. חוסר הרצון שלו להכיר בריבונות שלנו בארמון הנציב, הזלזול שלו בחוקים ובריבונות שלנו. הדבר השני הוא החלטת האו"ם שקובעת שאין לנו שום זכות בירושלים ושאנחנו צריכים לבטל את החוקים ולהחזיר את המצב לקדמותו, והדבר השלישי הוא שהמדינה האירופאית היחידה שהצביעה בעד היא שבדיה. הקו המקשר ביניהם הוא הרוזן השבדי ברנדוט שעל פי פרסומים שונים אבא שלי היה מעורב בחיסולו".

על דבריו אלה נשאל כהן אם גם כיום, עשרות שנים אחר כך, הוא שומר על עמימות, והוא משיב: "אבא שלי נפטר לפני שלושים שנה ובחייו הוא לא דיבר על זה, ואף אחד אחר לא דיבר על זה. אני לא מכחיש ולא מאשר. אם הוא לא רצה לדבר על זה לא אנצל את זה שהוא לא איתנו כדי לדבר על כך".

באשר לבחירה של ממשלת שבדיה להתייצב לצד האמירה האנטי ישראלית של האו"ם, אומר חמי כהן כי גם לו עצמו אין הסבר לכך. "נפלא מבינתי. אני לא יודע מה יש להם מאתנו", אך העובדה היא שאותם שלטים בעלי אותה משמעות רלוונטיים אז והיום. "אני עומד כאן עם צילום של ההפגנה מלפני שבעים שנה", הוא מספר ומדגיש כי מגמת המחאה האישית והפרטית שלו היא "לעורר את מדינת ישראל, שלפחות תתבע את ריבונותה בארמון הנציב, שלפחות תתעקש שיחתמו אתנו חוזה. כיום הם לא חותמים אתנו על חוזה כי הם לא מכירים בריבונות שלנו בירושלים. הם פלשו לשם ופולשים לשטחים חדשים נוספים ובונים בניות לא חוקיות ולא נשמעים לחוקי המדינה, ואנחנו לא עושים כלום. אנחנו נואמים על ריבונות בירושלים לנצח נצחים, ובפועל אפילו את האו"ם אנחנו לא מביאים לכבד אותנו".

בדבריו מעיר כהן כי אנשי משרד החוץ גירשו אותו אתמול מהמקום בו הציב את מחאתו. עם זאת אתמול זכה לביקור של בן אחר של אחד מסמלי הלח"י, הפרופ' אריה אלדד, שהגיע כדי לעודד אותו. כהן מצידו מודה על כל מבקר ומקווה שהדברים יתפסו תאוצה, אך אינו מלין על היעדר המונים סביבו. "יצאתי להפגנת יחיד ואין לי טענה שלא באים. השלטים מופנים כלפי משרד החוץ. אני לא מחובר לפייסבוק, אבל ואני שומע מהילדות שלי שיש תמיכה ברשת. אני מקווה שהצעירים ייקחו את הדגל וימשיכו אתו".