נותר מחויב. טראמפ ונתניהו בבית הלבן
נותר מחויב. טראמפ ונתניהו בבית הלבןצילום: רויטרס

בסוף החודש יפקע הצו הנשיאותי הדוחה את כניסתו לתוקף של החוק להעברת שגרירות ארה"ב בישראל לירושלים, והמתח סביב השאלה האם יחתום טראמפ על צו חדש שידחה את העברת השגרירות עולה.

בימים האחרונים העבירו פקידים אמריקנים בכירים מסרים לעמיתיהם הישראלים, לפיהם טראמפ נותר מחויב להבטחתו להעברת השגרירות עד לתום הקדנציה, זאת גם אם יחתום על צו חדש בנושא.

לדברי הפקידים האמריקנים בכוונת טראמפ למלא את הבטחתו, אולם דרושה סבלנות מהצד הישראלי.

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף הערב בטקס חתימת הסכם גג בעיר לוד. באירוע השתתפו גם שר האוצר משה כחלון, שר הבינוי והשיכון יואב גלנט וראש העיר לוד יאיר רביבו.

"התעכבתי קצת כי באתי הנה מפגישה עם שגריר ארה"ב החדש, דיוויד פרידמן. פגישה טובה מאוד. דיברנו על הידידות העמוקה בין ישראל לארה"ב, לקראת הביקור של הנשיא טראמפ. דיברנו על האפשרויות וההתפתחויות באזור והשאיפה לביטחון ושלום, ואמרתי לו שהוא יכול לקצר את הטווח, כי צריך להעביר את השגרירות האמריקנית לירושלים, כמו את כל השגרירויות", אמר נתניהו.

ירושלים, בעזרת השם, הולכת ונבנית, אבל אנחנו צריכים לבנות את כל הארץ, ויש פה מהלך גדול מאוד. המהלך הזה של הסכם גג לבניית 20,000 יחידות דיור, זה לא סתם סימון מטרה, זה מתן אמצעים לממש את המטרה, כפי ששר האוצר הסביר לאחרונה בעיר אחרת שהיינו - בעכו. אתה רוצה לעשות את זה, אתה רוצה להתחייב, אתה מתחיל לבנות את השכונות היפות ואתה נתקע בלי תשתיות. הסכם הגג מבטיח שלא יהיה פער כזה, כי המדינה מתחייבת צעד בצעד, עם בניית מבנה הדיור היא נותנת את התשתיות. ואז אין פקק, העסק רץ", אמר נתניהו.

השגריר פרידמן בכותל המערביזיו סוקולוב, שגרירות ארה"ב בתל אביב

שגריר ארה"ב החדש בישראל דיוויד פרידמן הגיש היום (שלישי) את כתב האמנה שלו לנשיא ראובן (רובי) ריבלין. פרידמן אמר בטקס כי קיבל "מנדט מהנשיא דונלד טראמפ לתמוך בישראל בכל דרך אפשרית".

פרידמן, שנחת בישראל אתמול, הגיע לבית הנשיא עם אשתו ובתו. הוא הודה לריבלין ושיבח אותו על פועלו לחיזוק הקשר בין העם היהודי לירושלים.

בהמשך הגיע פרידמן ללשכת ראש הממשלה ונפגש עם נתניהו.