בית המשפט העליון
בית המשפט העליוןצילום: דוד ועקנין, פלאש 90

בתחילת הדיון בעתירת ארגון ״ירוק עכשיו״ נגד בניית אתר הטמנת הפסולת בראמון, הודיעה המדינה כי תכנית הבניה מוקפאת לאחר שהגרמנים שכבר החלו במימון הפרוייקט סירבו כי ישרת גם את האוכלוסייה היהודית.

כזכור, ארגון "ירוק עכשיו" עתר כנגד הקמת המטמנה המדוברת אשר תוכננה להיבנות ליד רימונים, על גבול שמורת נחל מכוך, כך שתגרום לפגיעה אנושה בטבע.

מיקום אתר הפסולת עורר התנגדות עזה כנגד הקמת האתר גם בקרב התושבים הערבים שעתירתם צורפה לעתירת "ירוק עכשיו".

כאמור המדינה הודיעה היום בבג''צ כי התוכנית תוקפא ונבדקת אופציה להקים במקום שני אתרים, אחד לערבים ואחד ליהודים, במימון המדינה. עד אז המצב המוקפא נשאר כפי שהוא, בהתאם לצו שהוצא לאחר שכוחות פלסטינים חמושים נכנסו לשטח בניגוד להבטחת המדינה.

נציג המדינה עו״ד אבישי קראוס אמר בבג''צ כי ״הדרג המדיני הבכיר ביותר נדרש לעניין, ולאחר בחינה זו נמסר מטעם ראש הממשלה ושר הביטחון שבנסיבות אלה נתאפשר קידום יישום התכנית במסגרת סמכויות הנתונות לרשויות המדינה כל עוד האס"פ יתן מענה לצרכים הסביבתיים של כל תושבי האזור הרלוונטי״.

עוד הוסיף הנציג ואמר כי ״במסגרת הבחינות המתקיימות יישקל בין היתר גם הצורך בתיקון התכנית שינויה התאמתה או ביטולה״.

עו״ד תומר ישראל מ''ירוק עכשיו'' בירך ואמר ''אנו שמחים על הודעת המדינה וסבורים כי הודעה זו מחזקת את האינטרס הסביבתי ומונעת מגורמים מממנים מחוץ לישראל, להכתיב את המציאות בשטח. עמדת המדינה והשר להגנת הסביבה תומכת בטענת 'ירוק עכשיו' כי אתר פסולת לערבים בלבד הוא אפליה''.