שיבק עם השחקנים, באימוחן הבכורה
שיבק עם השחקנים, באימוחן הבכורהצילום: האתר הרשמי של מכבי ת"א

אריק שיבק ערך היום (רביעי) אימון בכורה יחד עם שחקני מכבי תל אביב, בניסיון להציל את מה שנותר מהעונה הזאת ולסיים עם תואר האליפות.

הצהובים יצטרכו לעבור לפני שיגיעו לפיינל פור את בני הרצליה, בסדרת רבע גמר הפלייאוף שתחל ביום שני בהיכל ביד אליהו.

שיבק הודה בתום האימון כי הוא מתרגש. "השחקנים האלה שמעו הכל העונה מכל הכיוונים, מרמת שיחות ואני בטוח שגם איומים על הקריירה. השתדלתי למחוק את כל מה שהיה ולדבר רק על קדימה, להתמקד בהרצליה ולעלות לפיינל פור. זה היה אימון ראשון, את חלק מהשחקנים אני מכיר, יש פה חומר טוב, אבל אנחנו כבר יודעים שיש עוד פקטורים של קבוצה וניצחונות. החבר׳ה מאוד רוצים וצמאים, איך זה יבוא לידי ביטוי במשחקים? נחכה ונראה".

המאמן התייחס להחלטה של הבעלים לעלות ליציע עד סוף העונה ולא לשבת על הספסל. "זה בא מהם ולא בא ממני, כשיגיעו המשחקים נראה איך זה יראה. יש לי תכונה מאוד טובה, עברתי גם יושבי ראש כאלה ואחרים, אני לא שומע וזה לא מפריע לי, זה יותר בשביל הניראות, זה לא נראה טוב. כשבא מאמן באמצע העונה בדרך יש לו זמן להתוות דרך ושיטה. בזמן עכשיו צריכים להגיע לתוצאה, מבחינת עבודה זה 24 שעות ביממה, ויש את הלחץ של להיות מאמן מכבי, שזה לא סוד".

"לקחתי את כל החבילה שכל המאמנים שהיו כאן, ישבתי עד מאוחר בלילה ראיתי בוידיאו, קיצצתי את כל מה שאפשר לקצץ, אני בא עם דבר אחד וחצי שלי בהתקפה עם יותר התמקדות בהגנה. אני בגדול בא לנסות לעלות את רמת איכות הביצוע. כדי למנוע את הטעויות צריך שתהיה יותר תקשורת בין השחקנים, בטח ברמה ההגנתית. יחס מהשחקנים? כבוד זה דבר שרוכשים במשך הזמן אבל פה אין זמן. אני מקווה שהם קצת קראו אינטרנט", הוסיף שיבק.

הוא ציין, "אני חלק מהבעיה של מכבי תל אביב. אתמול קיבלתי הודעות ממאמנים ואוהדים הם אמרו לי 'אתה חלק מהבעיה שלנו בשנתיים האחרונות, עכשיו כשאתה איתנו אנחנו מקווים שתעזור לנו לצאת מהבעיה הזאת'. מכבי תל אביב עוברת תהליך שכל אנשי המערכת מבינים שזו עונה לא טובה, נעשו בה הרבה טעויות, זה אותם אנשים שהביאו את אליפויות אירופה, עכשיו מנסים לעשות את מה שאפשר כדי להוציא מהעונה הזאת את המקסימום שיש וזה אליפות".

שיבק לא מתכוון לעשות בזמן המועט שנותר לו שינויים משמעותיים בצורת המשחק של הקבוצה. "לא אשנה סדרי עולם, אין זמן להתוות דרך חדשה לגמרי. אקח את מה שיש ומניסיוני אקצץ דברים ואעלה את רמת הביצוע של הדברים שנשארו. הבעיות קיימות וקל יותר לפתור אותן במצב שהקבוצה חוזרת לנצח. אעשה כל מה שאני יכול וכולנו תקווה שאני גם אצליח. בשלב זה, לא נכון לדבר קדימה, יש מצב קריטי שצריך לטפל בו עכשיו. שלא ילמדו אותי מה זה מעמד המאמן. כשמצלצלים אליך ממכבי ת"א, אתה לא אומר לא".

אנדרו גאודלוק שהחלים מהפציעה ויעמוד לרשות שיבק במשחק מול בני הרצליה, הוסיף, "בוודאות זאת הפעם הראשונה בהיסטוריה שלי שהחלפתי כל כך הרבה מאמנים, אולי מצאנו את הבן האדם הנכון. עברנו הרבה העונה, כולם רוצים לנצח בזמן הזה ולשים את האגו בצד. קיבלנו מסר טוב והכל היה ברור וקצר אז אנחנו מוכנים לצאת לדרך. הוא שינה כמה דברים. אנחנו צריכים את השינוי הזה. נעבוד על הכל, כרגע אנחנו לא טובים בכלום".