יובל שטייניץ
יובל שטייניץצילום: מארק ישראל סאלם, פלאש 90

מליאת הכנסת דנה אתמול (ד') במערך התחבורה בהילולת רשב''י במירון. במסגרת הצעה לסדר טען יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני כי מדובר באוזלת יד של המדינה ובזלזול מחפיר של ההנהגה המתייחסת בצורה בלתי הולמת ליום ההילולא בל''ג בעומר.

"אם מדובר היה באירוע תרבותי-חילוני לא היינו עדים למראות הללו", אמר גפני. "מזה 40 שנה שהמדינה מתעלמת מהבעיות במירון. מדובר במקום קטן שאינו יכול להכיל אף לא 30 אלף איש. ודאי שלא מאות אלפים. המדינה נדרשת לתת פיתרון יסודי באופן מערכתי. ולכן הוקמה ועדת השרים בראשות שר האוצר כחלון כדי לנסות לפתור את הבעיה מיסודה".

לאחר הדברים עלה השר יובל שטייניץ להשיב בשם שר התחבורה. בדבריו הוא גולל את מאמצי משרד התחבורה למנוע את הקטסטרופה, "חייבים להציב 'מכסה' לעולים למירון בל"ג בעומר".

יו"ר הוועדה לפניות הציבור ח"כ ישראל אייכלר מחה על הדברים. "'הנוסעים אשמים'. זה מה ששמענו מתשובת השר על הקריסה במירון. המשטרה ומשרד התחבורה אין להם שום אחריות להשארת רבבות נוסעים במשך שעות בכבישים ובתחנות. בושה וחרפה", תקף.

אייכלר הוסיף, "משרד התחבורה מצהיר כי צריך לקבוע מספר מקסימלי של מתפללים העולים למירון. הוא מאשים את הנוסעים שהתפרצו לכביש בניסיון להידחף לאוטובוסים שלא הגיעו. לא האמנתי למשמע אוזני. המשטרה הביאה פרשים בניגוד להחלטת הכנסת שלא להכניס סוסים במקום אוטובוסים''.

אחריו ביקש יו"ר סיעת יהדות התורה בכנסת ח"כ מנחם אליעזר מוזס את רשות הדיבור, והביע אף הוא מחאה על דברי השר שטייניץ. "כיצד ניתן לומר לאב המבקש לעשות חלאקה לבן שלו שלא לעלות למירון רק משום שהוא לא ב'מכסה'?'', תהה.