ראש האופוזיציה יצחק (בוז'י) הרצוג הגיע הבוקר (חמישי) עם יו"ר מפלגת התנועה ציפי לבני וחברי כנסת מהמחנה הציוני לביקור בעיר מעלה אדומים, במסגרת פרויקט "יום ביישוב".

בעת הביקור התייחס הרצוג למעמדה של מעלה אדומים שהוקמה על ידי יצחק רבין בממשלתו הראשונה ואמר: "הגענו למעלה אדומים הבוקר, הנהגת המחנה הציוני, חברי כנסת, לביקור. זו עיר שהוקמה בהחלטת ממשלה על ידי יצחק רבין בממשלתו הראשונה".

"חודש לפני הירצחו, התחייב רבין במליאת הכנסת כי בכל הסדר מדיני מעלה אדומים תהיה חלק מריבונות ישראל, כחלק מההסדר על ירושלים שתישאר עיר מאוחדת", הוסיף הרצוג

הרצוג התייחס לביקורו הקרוב של הנשיא טראמפ ואמר, "אנו מאמינים בהסדר מדיני, מאמינים בתפיסת גושי ההתיישבות עם חילופי שטחים, אנחנו מאמינים בהיפרדות מן הפלסטינים ואנחנו מאמינים בכך שיש הזדמנות גדולה מאוד לקראת ביקורו של הנשיא טראמפ. אנחנו מאחלים הצלחה רבה לנשיא טראמפ בעת ביקורו ומייחלים לכך שביקורו אכן יהיה שובר שוויון ויביא בשורה גדולה לנו ולפלסטינים ונוכל להתקדם להסדר אמיתי, שיאפשר לשני עמים לחיות זה לצד זה בשלום".

ח"כ ציפי לבני אמרה בביקור, "מעלה אדומים היא חלק מהגושים שיישארו ממדינת ישראל - כך פעלתי בכל שנותיי ובכל משא ומתן. אבל כדי שזה יקרה צריך לקבוע סדרי עדיפויות נכונים ולקבל החלטות נכונות: גושים כן - התנחלויות מבודדות לא".

לדבריה, "כיום מעלה אדומים היא בת ערובה של עמונה. אנחנו יכולים להסתכל ל-40 אלף תושבי מעלה אדומים ולהגיד להם בביטחון שאנחנו נדאג שתהיו חלק ממדינת ישראל".