חיילי מילואים באימון
חיילי מילואים באימוןצילום: דו"צ

בעקבות הפרסום הבוקר (חמישי) בערוץ 7, מבטיחים במשרד הביטחון כי אנשי מילואים המתגוררים ביהודה ושומרון לא ייתקלו באפליה כשיבקשו ליהנות מההטבות שמעניק מועדון ''בהצדעה'' למילואימניקים.

ממשרד הביטחון נמסר כי ''למיטב ידיעתנו לא היו בעבר מקרים כפי שמתואר בכתבה, ואם תגענה לידינו פניות בנושא, אנו נמצא את הפתרון ההולם למענם ולטובתם של חיילי המילואים. כמו כן, אם במסגרת ההסכם עם הספק לא ניתן יהיה לספק את השירות, אנו נדרוש זאת במסגרת המכרז הבא".

הבוקר פורסם בערוץ 7 כי קיימת אפלייה בוטה של חיילים וקצינים המשרתים במילואים, בחסות משרד הביטחון ומועדון ההטבות "בהצדעה" שפועל מטעם המשרד במטרה לתגמל חיילים משוחררים ולאפשר להם ליהנות מהטבות לפעילויות תרבות ובילוי כמו הופעות, מסעדות, שירותי פנאי ורווחה וגם מהנחות ומבצעים עבור מוצרים שונים.

במסגרת סל ההטבות שמציע המועדון לחיילים בשירות מילואים, הם יכולים לרכוש במחיר מוזל שירות תיקונים למוצרי חשמל ביתיים, כמו מזגנים, תנורים, מקררים ומכונות כביסה. בכתב השירות נאמר כי שירותי התיקונים יינתנו בכל מקום במדינת ישראל ובכל יישוב ישראלי מעבר לקו הירוק, אלא אם מתגוררים בו פחות מ-5000 נפשות.

משמעות הדבר היא שקציני וחיילי מילואים המתגוררים ביישובים קטנים יחסית ביהודה ושומרון, לא יכולים ליהנות מהטבה כמו מילואימניקים שמתגוררים בקיבוצים ובמושבים קטנים בתוך שטחי הקו הירוק.

כאמור, במשרד הביטחון הבטיחו בעקבות הדיווח בערוץ 7 כי אף חייל מילואים לא ייתקל באפליה אם יבקש ליהנות מההטבה. "מועדון בהצדעה הוקם לטובת חיילי מערך המילואים והחיילים המשוחררים, במטרה להוקיר את תרומתם למדינת ישראל. משרד הביטחון ימשיך ויפעל לטובת אוכלוסיות אלו בכל הכלים העומדים לרשותו", הדגישו במשרד.

סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן (הבית היהודי) מסר ''אני מצדיע לכל חיילי המילואים, ובלי יוצא מן הכלל כולם זכאים להטבות באופן שווה".

''פניתי לגורמים הרלוונטיים במשרד הביטחון אשר הבטיחו כי יפנו לחברה שמספקת את השירותים וישנו את המצב שבו תושב ישוב מתחת ל-5,000 איש לא זכאי להנחות מועדון בהצדעה'', סיפר.

צילום מסך
צילום מסך