מורטון קליין
מורטון קלייןאלירן אהרן

מורט קליין, יו"ר ארגון ציוני אמריקה, קרא לנשיא ארה"ב דונלד טראמפ לפטר את קריס באומן שהתמנה בתחילת החודש כאחראי על הנושא הישראלי-פלשתיני במועצה לביטחון לאומי של ארה"ב.

קליין טען שבאומן תומך בארגון החמאס.

"ארגון ציוני אמריקה ביקש מהגנרל מקמאסטר, ראש המועצה לביטחון לאומי, לשקול מחדש את מינויו של תומך החמאס קריס באומן ליועץ המל"ל בנושא עניינים ישראליים-פלשתיניים", כתב קליין בהודעה מפורטת. "הממשל הזה אומר 'לייבש את הביצה' מהתומכים, האדריכלים ובני הטיפוחים של המדיניות המסוכנת של ממשל אובמה. רעיונותיו של באומן הינם מסוכנים במיוחד".

באומן היה ראש המטה של הגנרל בדימוס ג'ון אלן, כשזה שימש כיועץ הבכיר לביטחון במזרח התיכון של שר ההגנה בממשל אובמה. בתקופת הסבב האחרון של שיחות השלום, בשנים 2013-2014, ניסח הצוות של אלן תוכנית מקפת להסדרי ביטחון עתידיים בין ישראל ל"פלשתין".

על פי התוכנית, אמורים להיבנות שדות תעופה עבור הפלשתינים ביהודה ושומרון ובעזה, וישראל אמורה להישען על חיילים מארה"ב ומירדן לצורך ביטחונה. שר הביטחון דאז, משה יעלון, כינה אז את התוכנית כמסמך "שלא שווה את הנייר שהוא כתוב עליו".

קליין אמר בראיון ל-Jewish Insider כי תוכניתו של באומן תאלץ את ישראל לקבל הסדרי ביטחון מסוכנים תמורת נסיגה לקווי 1967, עם חילופי שטחים.

האתר Conservative Review דיווח כי השיג עותק של הדוקטורט של באומן, שהוגש לאוניברסיטת דנבר ב-2009. על פי אותו מסמך, ישראל "סירבה לדבר עם חמאס ותחת זאת הפכה את עזה לבית סוהר פתוח". הוא האשים את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ש"הוריד את תהליך השלום מהפסים באופן כמעט מיידי".

לדברי קליין ומבקרים אחרים של באומן, באומן מתעקש בדוקטורט שלו כי ארה"ב צריכה לשוחח עם חמאס וכי הארגון צריך להיות חלק ממדינה פלשתינית.

דניאל שפירו, שכיהן כשגריר ארה"ב בישראל בממשל אובמה, כינה את ההאשמות של קליין "מגוחכות" ו"פוגעניות".

"קריס באומן הוא יוצא צבא, פטריוט, וידיד ישראל מסור", אמר ל-Jewish Insider. "הוא עבד במשך שנים לצד ראשי צה"ל בכירים בכדי לפתח סידורים שיבטיחו את בטלון ישראל בפתרון שתי מדינות. להשוות מאמצים כאלו עם להיות 'פרו-חמאס', זה לא רק פוגעני, זה מגוחך. פירוש הדבר שכל מי שפועל למען פתרון של שתי מדינות עם סידורים להגנה על ביטחון ישראל הוא תומך טרור".