תרגיל "שבוע מלחמה" של שייטת הצוללות בחיל הים הגיע היום (חמישי) לסיומו. מדובר באימון אינטנסיבי הבוחן את רמת הכשירות המבצעית של הצוללות ושל הלוחמים.

בצאת השבת האחרונה הוקפצו כלל לוחמי השייטת ומפקדיה לבסיס זרוע הים בחיפה ולאחר התארגנות מהירה של הצוותים יצאו הכוחות לתרגיל נרחב המדמה לחימה מתפרצת. במהלך התרגיל הושם דגש על מספר היבטים עיקריים הנוגעים לפעילות השייטת בחירום, ובהם איסוף מודיעין, שיתוף פעולה עם יחידות בזרוע, כוחות חיל האוויר ולוחמה נגד צוללות.

שייטת הצוללות תרגלה בשיתוף פעולה עם מספר רב של יחידות, בהן שייטת ספינות הטילים, פלגת הבט"ש 914, שייטת 13 וכלי טיס. הכוחות הנוספים פעלו הן ככוח מסייע והן ככוח ביום-אויב.

התרגיל בחן את יכולותיהן של הצוללות השונות לפעול בעומק שטח האויב וכחלק מכוח משולב של מספר כלי שייט הפועלים יחד להשגת המטרה.

בצה''ל אומרים כי התרגיל מהווה נקודת שיא לתהליך התפתחות ולמידה רחב היקף המתרחש בשייטת בשנים האחרונות והפיכתה לכוח משמעותי בזרוע הים ובצה"ל בכלל.

שייטת הצוללות לוקחת חלק במספר רב של פעולות מבצעיות לאורך השנה. לצוללות יכולת שהיה במים לזמן ארוך, בעומק האויב ובחשאיות מוחלטת, ועל כן יש לה יתרונות מובהקים ההופכים אותה לכלי מלחמה ייחודי בצה"ל.

צילום: דובר צה"ל