עו״ד ניצנה דרשן לייטנר
עו״ד ניצנה דרשן לייטנרצילום: מרים צחי

בית המשפט בארצות הברית דחה הערב (חמישי) את התביעה שהגיש ארגון "שורת הדין" בסך מיליארד דולר נגד פייסבוק בגין אי מניעת הסתה לרצח ישראלים.

בארגון הודיעו כי בכוונתם לערער על ההחלטה ויוסיפו להיאבק כנגד ההסתה הפרועה בפייסבוק שמובילה להרג ישראלים חפים מפשע.

מהכרעת הדין עולה כי בית המשפט קיבל את טענת פייסבוק, הנסמכת על החוק האמריקאי לפיו פייסבוק כמו גם יתר הרשתות החברתיות, הינה פלטפורמה בלבד ומתוקף כך מוענק לה חסינות, והאחריות לתכנים המופצים בה היא של יוצרי התכנים בלבד.

יו"ר "שורת הדין" עו"ד ניצנה דרשן לייטנר ציינה כי "למרות האכזבה מן ההחלטה, העובדה כי בית המשפט לא סיפק נימוק לגבי טענתנו המרכזית, לפיה על פייסבוק שלא לספק שירותים לגורמים המסיתים לטרור ולאילמות קיצונית כפי שממשלות וארגונים עסקיים נוהגים, מחזקת את רצוננו לערער לבית המשפט העליון בארצות הברית ולקיים דיון רחב יותר אודות אחריותה של פייסבוק במקרים בהם מעורבים חיי אדם".

התביעה, אשר הוגשה ביולי 2016 בשם אזרחים אמריקנים שנפגעו בפעולות טרור בארץ נדרשה פייסבוק לפעול להסרת תכנים מסיתים נגד ישראלים כשם שעשתה לאחר הפיגועים בפאריס שבעקבותיהם דרשה ממשלת צרפת את התערבות פייסבוק והביאה למבצע להסרת כ-15 אלף פוסטים המזוהים עם ארגון דעאש.

לאחר המבצע, הצטרפה ישראל לבקשות הממשלתיות להסרת תכנים מסיתים בפייסבוק ומתחקיר שביצע ''שורת הדין'' עלה כי פייסבוק לא מסירה תכנים המכילים הסתה נגד ישראל בעוד שתכנים כנגד פלסטינים או מוסלמים באותו הנוסח הוסרו תוך זמן קצר.