שירות קרבי מעורב
שירות קרבי מעורבצילום: הדס פרוש, פלאש 90

לראשונה נפתחה בצה''ל מחלקה של לוחמות דתיות, שהוקמה לבקשתן על טהרת הבנות.

בצה"ל ישנם ארבעה גדודים קרביים שבהם משרתים יחד חיילים וחיילות: קרקל, ברדלס, אריות הירדן ולביא הבקעה שפועל בדרום בקעת הירדן.

על פי הדיווח ב"ידיעות אחרונות", בחיל האיסוף הקרבי המאגד תחתיו את הגדודים, נאספו פניות אחדות של לוחמות אשר ביקשו להקים עבורן מחלקה נפרדת.

תא"ל מרדכי כהנא, מפקד מערך האיסוף הקרבי, החליט לקבל את הבקשה. ״האמת היא שלא תיכננו שתיפתח מחלקה כזו״, מספר קצין בכיר במערך האיסוף הקרבי. ״הגיעה דרישה מלמטה של מספר בנות דתיות שביקשו לשרת ללא בנים באחת מפלוגות ההקמה של הגדוד״.

הקצין הבכיר מספר כי ישנה עלייה בדרישה של בנים לשרת בגדודים המעורבים. לדבריו, הסיבה לכך היא חיילים שאמנם מעוניינים לשרת בקרבי, אבל מבקשים לעשות זאת בדרגת מאמץ פחותה מזו שבחטיבות החי"ר של גולני והצנחנים.

"עד הקיץ האחרון בנים ביקשו להגיע רק לקרקל, ועכשיו יש דרישה להגיע גם ליתר הגדודים", מוסיף הבכיר.

על פי הדיווח ב"ידיעות אחרונות", בגדודים הללו משובצים גם לוחמים דתיים ‑ מג"ד גדוד לביא הוא בוגר מכינת עלי ‑ וכעת נודע שאחד ממפקדי הפלוגות הגיע מגדוד הנח"ל החרדי "נצח יהודה".

בסיור שביצע תא"ל כהנא בגזרה, הוא גילה מגורים משותפים בצמוד לעמדת פילבוקס ‑ בניגוד לפקודת צה"ל. הוא הורה ליצור הפרדה מוחלטת בין בנים לבנות. בנוסף, הוחלט בצה"ל להשקיע עשרות מיליוני שקלים כדי ליצור תשתיות נפרדות ולעמוד בפקודת השירות המשותף, בהתאם להנחיית הרמטכ''ל.