הר הבית
הר הביתצילום: סבי ברנס. פלאש 90

עשרות רבנים, ראשי ישיבות, חברי כנסת, חברי כנסת לשעבר ושרה אחת יצאו בקריאה לעלות להר הבית ביום ירושלים הקרוב, ולהודות שם במלאת יובל לשחרורו.

בארגוני המקדש מעריכים כי "מספר שיא של יהודים צפויים לעלות השנה להר הבית ביום ירושלים" ומדובר ב"מספרים שלא נראו במקום מאז ששת הימים".

במטה ארגוני המקדש מדווחים על קריאות לעלייה להר לרגל יום ירושלים שהגיעו משורה ארוכה של רבנים מכל גווני הציונות הדתית, "מרבני יצהר ועד רבני צוהר. ביניהם הרבנים הרב דב ליאור, הרב יעקב מדן, הרב גדעון פרל, הרב יובל שרלו, הרב ישראל אריאל, הרב אלישיב קנוהל, הרב יהודה קרויזר, הרב חיים אירם, הרב דוד דודקביץ' והרב יאיר פרנק".

רבני גוש עציון הוציאו גם הם קריאה בחתימה משותפת לתושבי הגוש לקחת חלק בעליות בטהרה ביום ירושלים, יחד עם ראש המועצה שלמה נאמן וחברת הכנסת שולי מועלם תושבת הגוש. שרת התרבות, מירי רגב, הצטרפה אף היא וקראה לציבור הרחב לעלות להר הבית ביום ירושלים. בנוסף הצטרפו לקריאות הללו גם חברי הכנסת יהודה גליק, שולי מועלם ובצלאל סמוטריץ', וחברי הכנסת לשעבר משה פייגלין וד"ר מיכאל בן ארי.

במטה הארגונים מספרים על ההיערכות להדרכת קבוצות המבקרים בהר ובעיר העתיקה כולה. סיורים בעקבות הצנחנים משחררי הר הבית יתחילו כבר מהשעה 2 בלילה, והחל מהשעה 6 בבוקר יתקיימו בכניסה להר הבית תפילות שחרית חגיגיות לכבוד היום. "רבים מהרבנים הודיעו כי ישתתפו אישית בעליות הציבוריות להר הבית שיתקיימו בשעות הבוקר והצהריים".

בשער הכניסה ובהר הבית ימתינו מדריכים למבקרים העולים להר לאורך כל שעות פתיחת ההר ליהודים. למבקרים יוצע גם כיבוד קל.

הר הבית ייפתח ליהודים ביום ירושלים בשתי פעימות. משעות הבוקר עד השעה 11:00 ובצהריים למשך שעה נוספת בין 13:30 ל 14:30.

יצוין כי לאחר סגירת הר הבית ליהודים בשעה 11:00 בבוקר יתקיים חידון-המקדש באודיטוריום של ישיבת הכותל בין החומות. במקביל יתקיימו מסלולים של הקפת שערי הר הבית על ידי ארגון "סובו ציון" עד לפתיחה השנייה של הר הבית ליהודים בצהריים.

גם במגזר החרדי נערכים לעלייה להר ביום זה. ארגון "בני עליה" מדווח על היערכות לעלייה של חרדים רבים להר, בשילוב סעודת מצווה ושיעורי תורה מפי הרבנים הרב יצחק ברנד הרב צבי רוגין והרב אליהו וובר.