ערוץ 7 חגג יובל לירושלים

אתר ערוץ 7 בשיתוף ד״ר ג'ו פרגר, רופא ופעיל למען ארץ ישראל, חגגו הערב (ראשון) במלון לאונרדו פלאזה בירושלים 50 שנה לשחרור ירושלים.

האירוע נערך בהשתתפות שגריר ארה"ב בישראל דיוויד פרידמן, המושל מייק האקבי, איש העסקים קאן אברמוביץ', שרים, חברי כנסת, אישי ציבור ורבנים.

בערב המיוחד שהועבר כאן בשידור חי הצדיעו האישים לעיר ירושלים לרגל יום חגה.

בין המשתתפים: סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי, יו"ר ועדת חוץ וביטחון אבי דיכטר, השרים יריב לוין, אופיר אקוניס, נפתלי בנט, איילת שקד, סגן השר הרב אלי בן דהן, סגן השר מייקל אורן, חברי הכנסת שרן השכל, עודד פורר, מוטי יוגב, אורן חזן, בצלאל סמוטריץ' ויהודה גליק.

אישים נוספים שנטלו חלק משה ליאון, סגן ראש עיריית ירושלים, הרב ד"ר חיים שיין, נשיא איחוד הצלה אלי ביר, רב ה-OU הרב אבי ברמן, ראש מועצת אפרת עודד רביבי, מנכ"ל מועצת יש"ע שילה אדלר, ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, רב קהילת בית ג'יקוב בלוס אנג'לס הרב קלמן טופ ואיש העסקים ומנכ"ל משרד JMG ג'ס דולגין.

הגיעו לברך בשם העיר ירושלים ראש העיר ניר ברקת ורב העיר הגאון הרב שלמה עמאר.

בערב נשאה דברים גם משפחת גולדין שבנה הדר הי"ד מוחזק על ידי ארגון החמאס. המשפחה דרשה מחברי הכנסת והשרים להפעיל לחץ כבד על החמאס כדי להביא לשחרור בנה.

עוזי ברוך, מנכ"ל ערוץ 7, פתח את דבריו הערב, "יְרוּשָׁלִַם הַבְּנוּיָה - כְּעִיר שֶׁחֻבְּרָה לָּהּ יַחְדָּו - זו ירושלים החרוטה אצל כל יהודי בלב. אנחנו שמחים לחבר בערב הזה את כל תומכי ישראל מכל העולם לעיר המיוחדת הזו.

''מחר ינחת כאן נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, נשיא שמדגיש את הקשר האישי שלו והאהבה הגדולה שלו לעם בישראל. אנחנו מקווים לשינוי גדול ביחס לישראל מצד הבית הלבן, נשיא שיבין את ההתמודדויות הביטחוניות והמדיניות המוטלות על ממשלת ישראל ויביא לתפיסה חדשה ולדרך חדשה שתביא לשלום אמת וצודק".

מארגן האירוע בצד היהודי האמריקאי, ד"ר יוסף פרגר, רופא מנתח הפועל למען ישראל, עמד על החשיבות בערב הזה לקראת בואו של טראמפ, "מדינת ישראל חייבת לעמוד על שלה ולא להתפתות לחבילות המסכנות את העם היהודי היושב בציון".

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי ציינה כי "ירושלים היא הלב של העם היהודי ובמלחמת ששת הימים, הלב חזר לפעום בארץ ישראל".

"כולנו מקווים לראות את השגרירות האמריקאית בירושלים אבל חשוב לנו לא פחות לראות חידוש של בנייה ביהודה ושומרון אחרי שנות ההקפאה בממשל אובמה. ממשל טראמפ הוא הממשל הראשון שאמר שההתנחלויות אינן מכשול לשלום ולכן חשוב לאפשר לנו לבנות. גני ילדים, בתי ספר ובתים של יהודים אינם מונעים את השלום אלא מקדמים את החיים בארץ ישראל", הוסיפה חוטובלי.