אהוד אולמרט
אהוד אולמרטצילום: אמיל סלמן, פלאש 90

בשירות בתי הסוהר הודיעו בצהריים (ראשון) כי הוחלט לערב גורמים ביטחוניים ומשפטיים ולהטיל עונשים על אהוד אולמרט בעקבות החומרים המסווגים שהחזיק בתאו, תוך ניצול פגישות עם עורכי הדין.

לפני כניסת ראש הממשלה לשעבר לבית הסוהר, קיים השב"ס פגישות תיאום עם גורמי הביטחון, בין השאר גם בנוגע לכוונתו לכתוב רשימות אישיות, על מנת להבטיח מניעת דליפת מידע מסווג לגורמים בלתי מורשים.

נקבע כי הכללים החלים על כלל האסירים בנוגע לכתיבה בבית הסוהר, חלים גם על אולמרט, ללא מתן פריווילגיות עודפות.

עם כניסתו לריצוי המאסר, התברר כי אולמרט הכניס עימו חומרים שיש בהם רגישות ביטחונית גבוהה והובהר לו כי יוכל לכתוב את רשימותיו במהלך המאסר, אפשרות השמורה לכל אסיר, אך הרשימות והמסמכים, מפאת רגישותם ולאור דרישת גורמי הביטחון יישמרו במעטפה סגורה במקום מאובטח בבית הסוהר ולא בתאו.

כמו כן הוזהר שלא להוציא חומר כתוב אל מחוץ לכותלי בית הסוהר, הכללים הובהרו על ידי הנהלת בית הסוהר ועל ידי גורמי הביטחון, שדווחו על אופן מימושם, או על החריגות כשהיו, לכל אורך תקופת המאסר.

ביום רביעי האחרון הבחין זקיף באגף, כי במהלך פגישה עם עורך דינו של אולמרט לצורך ייעוץ משפטי, קיבל לידיו עורך הדין מעטפה של חומרים ובהם היו חומרים שאינם משפטיים, ועלה החשד כי המעטפה כוללת גם חומרים מסווגים.

על פי הנהלים, העברת חומר לא משפטי מחוץ לבית הסוהר ולתוכו יכולה להיעשות רק לאחר בדיקת רשויות בית הסוהר.

המעטפה הועברה משב"ס לבדיקת גורמי הביטחון, נערך חיפוש בתא ונמצאו חומרים נוספים החשודים כמסווגים. האירוע כולו דווח לגורמי הביטחון וכן לגורמים משפטיים.

''לאור העובדה כי נעשה ניסיון, ככל הנראה לא בפעם הראשונה, להעביר חומרים ללא בדיקה אל מחוץ לבית הסוהר ואליו, תוך ניצול פגישות עם עורכי דין, ולאור העובדה כי בנוסף נמצאו חומרים חשודים כמסווגים בתאו, הוחלט כצעד ראשון למנוע בשלב זה חופשה, ולהגביל את שיחות הטלפון, וכן לערב את גורמי הביטחון ואת גורמי המשפט הרלוונטיים", נמסר משירות בתי הסוהר.