מירי רגב
מירי רגבצילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90

היסטוריה ישראלית וגאווה לאומית על אדמת הונגריה. לראשונה באליפות אירופה היוקרתית בהתעמלות אומנותית, השיגה ספורטאית ישראלית שתי מדליות.

היה זה היום (ראשון) כשהמתעמלת האומנותית לינוי אשרם בת ה-18 זכתה בשתי מדליות ארד באליפות אירופה היוקרתית המתקיימת בבודפשט, בירת הונגריה.

אשרם שיחזרה את ההישג של המתעמלת האומנותית נטע ריבקין, כשעלתה אל פודיום המנצחים בסיום תרגיל החישוק בו זכתה במדליית הארד עם ציון של 17.975, במה שהייתה המדליה הראשונה של הספורטאית הצעירה באליפות אירופה.

שעה אחר כך, עשתה אשרם היסטוריה כשהפכה לספורטאית הישראלית הראשונה באליפות אירופה בהתעמלות אומנותית שזוכה בשתי מדליות, כשסיימה שלישית בתרגיל האלות עם ציון של 17.750 נקודות.

בסך הכל, העפילה אשרם לארבעה גמרים באליפות הנוכחית, כשבתרגיל הכדור היא סיימה במקום החמישי ובתרגיל הסרט קיבלה ציון של 16.050 נקודות שלא הספיק למדליה.

אחרי פרישתה של המתעמלת האומנותית הוותיקה, נטע ריבקין, נראה שיש עתיד גדול להתעמלות האומנותית בישראל וכי יש יורשת לריבקין.

שרת התרבות והספורט מירי רגב התפנתה לרגע מביקורו של טראמפ בישראל וחגיגות ה-50 לאיחודה של ירושלים כדי לברך את הספורטאית הצעירה כשאמרה כי "אשרם היא השראה עבור כולנו, וזכייתה הכפולה מוכיחה שהספורט הישראלי כאן כדי להישאר".

עוד אמרה הערב השרה רגב, כי "זהו הישג נוסף ויוצא דופן של כח רצון ושל ספורטאית שלא מוותרת. לאחרונה קצר ענף ההתעמלות האמנותית הישגים נאים, ועם מירב המאמצים שמשקיע המשרד בענף ובספורט האולימפי ככלל, אנו מאמינים שנקצור את הפירות כל הדרך לטוקיו 2020. באולימפיאדה האחרונה זה הסתיים בהגעה לגמר. כולי תקווה שבטוקיו המתעמלות יעמדו על הפודיום".