הרב ריסקין
הרב ריסקיןצילום: אלירן אהרון

הרב שלמה ריסקין רבה של אפרת וראש מוסדות אור תורה סטון מברך את נשיא ארה"ב על ההישג המשמעותי שלו במסע במזרח התיכון.

"הוא מתחיל לעשות כאן דבר חשוב, מן שלום גלובאלי. מה שהוא הצליח לעשות, וזו הצלחה גדולה מאוד לפי דעתי, הוא הלקחת ממסד מוסלמי שיקדם את השלום. ג'יהאד זו הרי מלחמה לשם כוחניות ובזמן הרמב"ם היו מוסלמים שהיו בעד שלום - וראו את כל הג'יהאד כמאבק פנימי רוחני ולא פיזי, אבל זה לא קיים היום".

"הוא הצליח לקחת כמה מהסונים, בראשם ערב הסעודית, ועשה כאן מרכז איסלאמי נגד טרור גלובאלי. שממסד מוסלמי ידבר נגד הג'יהאד זה דבר גדול בשביל כל העולם - גם זו אמירה נגד הטרור של הפלסטינים נגדנו ונגד חמאס וחיזבאללה. אם הוא יצליח או לא, אי אפשר לדעת, אבל הרעיון הזה שהממסד המוסלמי ידבר נגד טרור ובעד החשיבות של שלום - זה דבר גדול", אומר הרב ריסקין לערוץ 7.

לדבריו, נשיא ארה"ב פועל מתוך הבנה עמוקה של האזור. "נראה לי שזו חכמה של טראמפ, הרי אנחנו והפלסטינים לא נוכל להגיע לשלום, מפני שהם לא מכירים בנו ו- כל העולם מבין ששתי מדינות לשני עמים זה מאוד קשה. אבל אם יש עכשיו אפשרות לברית אזורית בין ערב הסעודית, מצרים, ירדן וישראל נגד טרור - אנחנו נהיה חלק מארצות ערב הסוניות שהם נגד טרור ונגד מלחמה .זה יכול להתחיל לסלול דרך של הבנה בינינו ובין הפלסטינים. לראשונה טראמפ יוצר כאן מציאות חדשה שאנחנו לא מבודדים אלא להפך".