פרס מוסקוביץ: בנט במסר לטראמפ

השר נפתלי בנט קורא לנשיא טראמפ להכיר בירושלים כבירת ישראל במהלך ביקורו.

בטקס פרס מוסקוביץ' לציונות שהתקיים בבריכת הסולטן בירושלים וציין עשור לקיום הפרס, סיפר בנט, "היום נחת אורח מכובד על אדמת הקודש בנתב"ג, נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ. כשלחצנו ידיים אמרתי לו: אדוני הנשיא, הגעת בדיוק בשנת החמישים לאיחוד ירושלים, יש לך הזדמנות מיוחדת להיות המנהיג העולמי הראשון שמכיר בירושלים המאוחדת תחת ריבונות ישראל. אז הוא אמר: זה רעיון, ופנה לראש הממשלה ואמר לו שוב – זה רעיון".

בנט עבר לדבר באנגלית והיפנה קריאה לנשיא האמריקני. "היום ביקרת בכותל, ונגעת בלבבות העם הישראלי. אני בטוח שהמעמד גם נגע בליבן. הכותל המערבי, העיר דוד והר הבית, הם חלקים של ירושלים, שטרם הוכרו על ידי ארה"ב והעולם כחלק מבירת ישראל. אין בכך היגיון. ירושלים היתה בירתנו במשך 3,000 שנים. יותר מפריז עבור צרפת, לונדון לאנגליה, ווושינגטון לארה"ב. ב-48, דקות אחרי שבן גוריון הכריז על מדינת ישראל, הנשיא טרומן היה המנהיג הראשון בעולם שהכיר במדינה החדשה – ישראל. כמנהיג העולם החופשי וכידיד הטוב ביותר של ישראל, יש לך את ההזדמנות ההיסטורית להכיר בירושלים, כבירת העם הישראלי. בשם היהודים ובשם ישראל, אנחנו קוראים לך – תעשה היסטוריה. תכיר בירושלים כבירת ישראל".

בנט הוסיף, "פעמים רבות בקבינט, מביאים לנו טיעונים רציונליים למה לחלק שטחים. כי זה הדבר הרציונלי, ואתם לא רציונליים. אז אני רוצה לספר לכם סיפור על אדם לא רציונלי, ששמו בן גוריון. בנובמבר 1947,עצרת האומות המאוחדות הכירה בצורך במדינה יהודית ומדינה ערבית. בתווך פרצה מלחמת העצמאות, וכל הדרכים לירושלים נסגרו על ידי הערבים. כל השיירות לא הצליחו להגיע לירושלים. השיא היה במרץ, אסון – ירושלים סגורה ומסוגרת. באו הגנרלים לדוד בן גוריון ואמרו לו שהדבר הרציונלי זה לוותר על ירושלים למען הגליל והנגב, אבל הוא אמר לא. ירושלים היא נשמתה של העם היהודי, לא נוותר על ליבנו. והוא ריכז את כל הכוחות למבצע נחשון לפריצת הדרך לירושלים. באפריל 48. בארץ שלנו, הדבר הרציונלי ביותר הוא לשמור על אדמתנו. אני מבקש מברך את ראשי פרס מוסקוביץ וכל חברינו ששמים על נס את אוהבי ארץ ישראל ועם ישראל".

במסגרת הטקס הוענק פרס מפעל חיים לשר הביטחון לשעבר, משה ארנס.

פרס מוסקוביץ' מוענק כביטוי לתמיכה במגשימי הציונות בחברה הישראלית של היום וזאת הסיבה שכל שנה זוכים בפרס אזרחים ישראלים המגלמים במעשיהם את הציונות. בין זוכי העבר: קרולין גליק (עיתונאית ומסבירה למען ישראל חזקה), יהודה הראל (אבי ההתיישבות ברמת הגולן) ועוד רבים אחרים.

במסגרת הטקס אשר הונחה על ידי יהורם גאון, הוצג מייצג מרהיב אודות איחוד ירושלים וכן התקיימה הופעה של הזמרים חנן בן ארי ועילי בוטנר וילדי החוץ.