האנדרטה שהושחתה
האנדרטה שהושחתהצילום: באדיבות אריה קינג

אנדרטה לחללי צה"ל משחררי שכונת שייח' ג'ארח, מלוחמי חטיבת הצנחנים הושחתה בראשית השבוע בידי פורעים ערבים מתושבי השכונה.

בראיון ליומן ערוץ 7 מספר חבר מועצת העיר, אריה קינג, על ההשחתה ועל המענה המהיר שקיבלה פנייתו לעירייה ולמשרד הביטחון לתקן את האנדרטה.

את ההשחתה גילו מתפללי שמעון הצדיק כאשר יצאו לתפילת ותיקין, "הם ראו את הניתוץ של כמה לוחות, במיוחד לוח יזכור חדש שהונח לפני חודש לציון חמישים שנה", מספר קינג ומציין כי בהמשכו של יום ראשון קיבל דיווחים נוספים של תושבים על ההשחתה.

"פנינו למשטרה, לעירייה ולמשרד הביטחון. עד מחר העניין יסודר. עובדי עיריית ירושלים יגיעו בשעות הקרובות לתקן את האנדרטה", אומר קינג ומוסיף: "חייבים לומר לזכותם את הדברים. הייתה תגובה מהירה של מנכ"ל עיריית ירושלים וגם של לשכת שר הביטחון. כל אחד לקח על עצמו את המשימה. בנוסף חברי עמותת מורשת הצנחנים החליטו לקחת חלק מהשיפוץ על חשבונם, למרות שזה לא אמור להיות על חשבונם. עד מחר בארבע אחר הצהריים, כאשר יגיעו המשפחות השכולות וחיילי החטיבה למקום, האנדרטה תתוקן".

קינג מציין כי "במזרח העיר יש עוד כמה וכמה אנדרטאות, בארמון הנציב, רמת רחל, שייח' ג'ארח, הר הזיתים ועוד", ולנוכח עובדה זאת נדרש מענה מקיף וכולל שימנע את התופעה. דיברתי עם מפקד התחנה של האזורים הללו. הוא מבין את העיתוי שבו המחבלים בחרו לבצע את המעשה באנדרטאות. המשטרה תגביר את הנוכחות, וכבר אתמול תוגברה הנוכחות המשטרתית. אולי ישימו מצלמות שלא יכסו רק את האנדרטה אלא את תוואי הכביש".

ומה לגבי המשפחות? האם הן לא יחששו להגיע למקום לטקס הזיכרון מחר כאשר גם אנדרטה עוברת התנכלות? קינג משוכנע שאין חשש שכזה. "אספר לך סיפור אישי. לפני שלוש שנים בזמן ההכנות, שעה שעתיים לפני הטקס בשמעון הצדיק, הפגינו נגדי פעילי שמאל בצומת ואדי ג'וז. ותיקי הצנחנים יצאו נגד המפגינים השמאלנים וזה הגיע עד כדי הרמת ידיים, כך שאני לא דואג. הצנחנים יודעים לדאוג לעצמם. מעבר לכך תהיה נוכחות משטרתית. המקום מדוגלל והטקס מאובטח,.

את דבריו חותם קינג בקריאה לציבור הרחב להגיע למקום ולהשתתף בטקס, בין השאר כאקט הצהרתי מול משחיתי האנדרטה. "יכול להיות שהמחבלים יצפו על האירוע מרחוק ואני פונה לציבור להגיע לשם ולחזק את המשפחות ולהזדהות עם השכול".

האנדרטה
האנדרטהצילום: באדיבות אריה קינג
יתוקן עוד היום
יתוקן עוד היוםצילום: באדיבות אריה קינג