דונלד טראמפ
דונלד טראמפצילום: רויטרס

יו״ר הכנסת יולי אדלשטיין חשף אחר הצהריים (שלישי) את הסיבה שבגינה לא נאם נשיא ארה"ב בכנסת.

"חברי הכנסת, כקול קורא במדבר, אני רק מזמין אתכם לחלום עשר שניות יחד אתי, על הבניין שלנו בשעה האחרונה, שהוא לא נראה כרגע כמו שהוא נראה, אלא הומה אדם, איזה 160-150 איש במליאה כאן, כי כל הח"כים וכל השרים, וגם חכ"ים ושרים לשעבר נמצאים כאן, והיציע מלא עד אפס מקום, ועשרות צוותי טלוויזיה מרחבי העולם כאן לקראת הנאום של הנשיא טראמפ", אמר אדלשטיין במליאה.

"אני מציע לכם לקחת בחשבון שבגלל – כמה? חמישה, שישה, שבעה חברים, ש-20 שניות של תהילה מדומה יותר חשובות להם מכבודה של הכנסת, של הפרלמנט שלנו ושל מדינת ישראל, כל זה לא קרה! ואני אומר את הדברים האלה בידיעה מן הדיונים שהתקיימו, לא כאן, אלא בוושינגטון די.סי. בבית הלבן. מי ייתן ויהיה זה חומר למחשבה לכמה מן נבחרי ציבור, לא לעובדים המסורים".

אדלשטיין הוסיף "עד אתמול לא העזתי לומר את זה, עד שהגיעה המשלחת האמריקנית, והיה לי זמן. חברי חבר הכנסת נחמן שי, הנושא של הנאום בכנסת עלה כאופציה ראשונה בדיונים. הובהר על-ידי הנוכחים לצוות של הנשיא, שלא יכולים להבטיח נאום ללא הפרעות, ובזה זה ירד מסדר-היום.

חברי הכנסת, עצוב אבל זאת המציאות. אני מקווה שבסופו של דבר זה לא יהיה קול קורא במדבר, אלא גם מה שנקרא בשפתו של הנשיא טראמפ Call for Action, ואנחנו קצת נשנה את דרכינו".