העיר טורונטו
העיר טורונטופלאש 90

למעלה מ-20 אלף איש השתתפו בצעדה למען ישראל שאורגנה ע"י הפדרציה היהודית בטורונטו. לדברי המארגנים גויסו קרוב לחצי מיליון דולר עבור מימון פרויקטים בבת ים, שדרות ואילת.

בצעדה צוינה גם שנת המאה לייסודה של הפדרציה היהודית והקשר ההדוק עם ישראל ב-69 שנות קיומה הבא לידי ביטוי בשיתוף פעולה עם עיריות, מוסדות פרטיים, תורמים וארגונים ממשלתיים.

בטקס שקדם לצעדה אמרה ראש ממשלת אונטריו, כי הקשר בין אונטריו וקנדה לבין ישראל הוא קשר שבלב ואשר על כן הוא יוסיף להיות יציב ולהתפתח.

פטריק בראון, מנהיג המפלגה הקונסרבטיבית של אונטריו, שיבח את גילה מרטו חברת הפרלמנט של אונטריו המייצגת את אזור ת'ורנהיל על שקידמה הצעת החלטה המגנה את קמפיין החרם הכולל נגד ישראל (BDS) ואמר כי הוא יוסיף לפעול נגד האנטישמיות.

הקונסולית הכללית של ישראל בטורונטו ובמערב קנדה גלית ברעם אמרה בנאומה, כי הדמוקרטיה, הרב תרבותיות וזכויות המיעוטים הם אך מקצת הערכים שקנדה וישראל חולקות. היא הביעה את הערכתה לתמיכה האיתנה של ממשלת קנדה בישראל.

הצועדים עברו בתחנות המייצגות את הפעילות של הפדרציה היהודית בישראל ותרומתה של הפדרציה לפיתוחה של הקהילה היהודית. כל הארגונים, המוסדות ובתי הספר הנהנים מתמיכתה של הפדרציה השתתפו בצעדה לצד משפחות ותומכיה של ישראל.