טראמפ בכותל
טראמפ בכותלצילום: הבית הלבן

הבית הלבן מתחייב לשמור על יתרונה הצבאי האיכותי של ישראל, גם אחרי עסקת הענק למכירת נשק לסעודיה.

בהודעה רשמית המביאה רשמים מהפגישה בין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ וראש הממשלה נתניהו שפורסמה הערב (שלישי) נכתב כי במפגש דנו השניים "בשידרוג יחסי המדינות כולל בנושאים בטחוניים.

"הנשיא טראמפ הדגיש את מחויבותה הברורה של ארצות הברית לביטחונה של ישראל, לרבות השמירה על היתרון הצבאי האיכותי של ישראל בצורה קפדנית", נאמר בהודעה.

שני המנהיגים גם הסכימו על הצורך להתמודד עם איראן ועם שלוחיה, "לרבות על ידי בניית יכולות צבאיות חזקות להגנה על ישראל ועל האזור מפני התוקפנות האיראנית".

"הנשיא טראמפ ציין בפגישה כי אינטרסים משותפים בין ישראל למדינות ערב יצרו שותפויות חדשות. ראש הממשלה נתניהו התייחס לרצונו ליחסים טובים יותר עם מדינות ערב. שני המנהיגים הסכימו על הצורך לסיים את האלימות בסוריה ולעבור לפתרון מדיני שיאפשר לעם הסורי לחזור לסביבה בטוחה ולשקם את חייו", נאמר בהודעת הבית הלבן.

לערוץ 7 נודע כי בפגישה דחק טראמפ בנתניהו להסכים לפגישת פסגה בקרוב הן עם אבו מאזן והן עם מנהיגים ערביים אחרים, ונתניהו השיב בחיוב. נראה כי דווקא מהצד הפלסטיני יש התנגדות לכך.

בנושא הפלסטיני זכה נתניהו בפגישה לשבחים רבים מצד טראמפ על ההקלות והמחוות שאושרו בקבינט השבוע. "הזדמנות כלכלית גדולה יותר לפלסטינים תעצים את סיכויי השלום", אמר טראמפ לנתניהו.

במקביל, האמריקנים כבר עמלים על הניסיונות להביא למפגש שיחדש את המו"מ המדיני, המצוי בקיפאון עמוק כבר זמן רב.

השליח האמריקני ג'ייסון גרינבלט יגיע לישראל לקראת סוף השבוע ויחל במסע דילוגים בין הצדדים בניסיון לקדם את החזון של הנשיא טראמפ - שנראה שבשלב ראשון הוא חותר כאמור להביא את ראש הממשלה ויו"ר הרשות הפלסטינית אל שולחן הדיונים.