נפתלי בנט
נפתלי בנטPhoto by Noam Revkin Fenton/FLASH90

המועצה להשכלה גבוהה אישרה היום (ד') החלטה המאפשרת קיומן של כיתות נפרדות לגברים ונשים לטובת הסטודנטים החרדיים החפצים ללמוד בהפרדה.

בתגובה להחלטה, אמר שר החינוך נפתלי בנט המשמש כיו"ר המל"ג כי "בשנים האחרונות יותר ויותר סטודנטים וסטודנטיות חרדים פונים ללימודי השכלה הגבוהה, בעזרתם הם רוכשים מקצוע ומשתלבים בשוק העבודה.

''המועצה להשכלה גבוהה פותחת שעריה בפני הציבור החרדי, ומציבה את שילוב החברה החרדית באקדמיה הישראלית כאחת ממטרותיה לשנים הקרובות. השילוב תורם לציבור החרדי אך תורם בעיקר למדינת ישראל כולה", הדגיש בנט.

"היעד שהציבה המל"ג לחמש השנים הקרובות: המשך גידול מ-11,000 סטודנטים חרדים ל- 19,000 סטודנטים חרדים. התוכנית היום אושרה לאחר שתוכנית החומש הקודמת נרשם זינוק של 83% במספר הסטודנטים החרדים, זינוק של כ- 80% במספר מסלולי הלימוד לחרדים והפעלתן של 19 מסגרות אקדמיות לחרדים לעומת 5 מסגרות בלבד טרם יישום התוכנית הרב-שנתית הקודמת".

בראיון שהעניק ל'קול ברמה' הסביר בנט את מניעיו. "אני רוצה לתת במערכת החינוך ובהשכלה הגבוהה רוח גבית לציבור החרדי. בכל הנוגע לציבור החרדי אני בא בגישה מאפשרת. לא בגישה כופה. לא אכפה על חרדי לעשות משהו שהוא אינו רוצה. מצד שני, אני אבנה את הגשר כדי שאם הוא רוצה לעשות את הצעד - זה יקרה".