מה אומרים באנגלית ומה בערבית
מה אומרים באנגלית ומה בערביתצילום: Carlos Barria, רויטרס

השר זאב אלקין שב וממליץ לישראלים ולאנשי הממשל האמריקאי להקשיב לקולות שיוצאים מסביבתו של אבו מאזן בערבית ופחות למשמעות נאומיו באנגלית.

לטעמו הפער חושף את היעדים האמיתיים של אבו מאזן, בניגוד למשמעויות שוחרות השלות שהוא מפגין בנאומיו מול התקשורת המערבית ומול הנשיא האמריקאי, דונלד טראמפ.

במכון 'מבט לתקשורת הפלשתינית' החליטו להציב אלה מול אלה את דבריו של אבו מאזן בעת ביקור טראמפ בבית לחם אל מול הצהרותיהם הברורות של בכיריו.

כזכור, אבו מאזן, הצהיר והכריז במהלך הביקור כי "פעם נוספת, אנו מאשרים לך את עמדתנו שהיא קבלת פתרון שתי המדינות בגבולות 1967, מדינת פלסטין עם בירתה מזרח ירושלים, שחיה לצד ישראל בשלום ובביטחון". הצהרה זו זכתה לכותרות מפרגנות בתקשורת האמריקאית, אך מנגד, בערבית הדברים נשמעים אחרת.

"ההצהרה הזו מנוגדת לדברים רבים שנאמרים מפי מנהיגי הרש"פ לבני עמם וגם לילדים פלסטינים. מנהיגי דת ברש"פ אף לימדו כי ההכרה בישראל אסורה על פי אסלאם", קובעים חוקרי המכון ומזכירים כי רק לפני כשבוע אמר ח'אלד מסמאר, חבר המועצה הלאומית הפלסטינית, הגוף המחוקק של אש"ף, כי " כל אחד מאתנו יודע" שלמרות שמסכימים לפחות, המטרה הפלסטינית האמתית היא לקחת את כל ישראל בסוף:

עוד מזכירים שם דברים שנשא מנהיג פלסטיני אחר שהדגיש לאחרונה כי אין לפלסטינים כוונות לערוך שינוי באידיאולוגיה שלהם. "כל שטחי ישראל שייכים לפלסטינים, והם חלק מ"פלסטין."

האיש, מוחמד עליאן, המרכז הכללי של הוועדה הלאומית של אש"ף להנצחת הנכבה, אמר בנאום: "אנו רוצים לומר לגבי מה שקרה בשנת 48': יהיו האבדות והקרבנות גדולים ככל שיהיו, אנו לא נוותר על גרגר חול מיפו ולא מחיפה ולא מלוד ולא מרמלה. יעשה הכיבוש הזה מה שיעשה, אנו נשארים כאן, נטועים כעץ הזית, נאבקים ושומרים על המולדת".

הצהרות דומות נשמעו גם מפי מנהיגים פלסטיניים אחרים, כמו חבר הועד המרכזי של פת"ח, עזאם אל-אחמד, שאמר כי הוא "משוכנע" כי מדינה פלסטינית בגדה המערבית תוביל למחיקת ישראל על ידי פלסטין, בדיוק כפי שצפון וייטנאם השתלטה על דרום וייטנאם.

"הרש"פ מציגה כל הזמן את תפיסתה את המושג "פלסטין" על ידי שימושה במפות "פלסטין" הכוללות את מדינת ישראל, כמו למשל במגיני הוקרה, סמלים, פוסטים ועוד. בכל אלה ההתייחסות היא למקומות בישראל כממוקמים ב"פלסטין", אומרים ב'מבט' ומזכירים גם את ההצהרות החוזרות ונשנות שמגדירות את "פלסטין" כמשתרעת מהים התיכון ועד נהר הירדן".

"מנהיגי דת של הרש"פ מלמדים את הפלסטינים כי החוק האסלאמי אוסר עליהם "לוותר על אפילו גרגר אחד מאדמת פלסטין". תוכנית ילדים בטלוויזיית הרש"פ, 'בית הבתים', חוזרת גם היא על המסר כי "כל פלסטין תחזור אלינו", וכי הגודל של פלסטין שווה ערך לשטחי ישראל והרש"פ יחד".