יום ירושלים בבית הספר ראשית
יום ירושלים בבית הספר ראשיתצילום: דוברות ראשית

לרגל יום ירושלים קיימו אתמול (רביעי) עשרות בתי ספר מגוש עציון ריקודי דגלים סמוך לפינה החמה בצומת הגוש, ביניהם גם תלמידי בית הספר "ראשית" המשלב ילדים עם צרכים מיוחדים בבית ספר רגיל.

לאחר מכן, המשיכו בבית הספר "ראשית" לחגוג את חגיגות יום ירושלים בהופעה והרקדה של הזמרת אודהליה ברלין המשמשת כמורה למוסיקה בבית הספר.

במסגרת המופע רקדו מאות ילדים יחדיו במחזה מרגש כשאחד מהילדים, עם צרכים מיוחדים, מרקיד את שאר ילדי בתי הספר בשירה, כשבמעגלים משתתפים מאות ילדים שמנופפים בדגלים כשחלקם יושבים בכיסאות גלגלים.

במהלך האירוע הקריאה מנהלת בית הספר יפעת יגל מהפתק המקורי הבלוי שכתב אביה משה פרייזלר שהיה ממשחררי העיר ירושלים ושלח אותו מעבר לגדר קו התפר: "לכולכם שלום! העיר העתיקה בידינו. זכיתי להיות בין כובשי העיר העתיקה, אני בריא ושלם. ההרגשה נפלאה!!".

יגל מציינת כי "אבי היה ממשחררי ירושלים ויום ירושלים הוא אחד הימים החשובים והחגיגיים בעיניי. את ההתרגשות והשמחה בה חוגג אבי את שחרור ירושלים אני מנסה להעביר לתלמידים דרך הסיפורים והשירים, כאשר השנה אנו גם כמובן חוגגים פה בגוש עציון בהתרגשות 50 שנים לחידוש ההתיישבות".

צילום: דוברות ראשית
צילום: דוברות ראשית

אודהליה ברלין אמרה לאחר האירוע כי "למרות שבימים אלו אני עמוסה בהופעות שונות, אני לא מוותרת על השירה עם תלמידי 'ראשית' ביום ירושלים. תלמידי החינוך המיוחד היו חלק בלתי נפרד וכמעט עיקרי בכינוס הזה, כשהתארגנתי היום וחיברתי את האורגן, נעמד לידי תלמיד עם צרכים מיוחדים ושר את השיר 'ירושלים האחרת'. שמתי לב שהוא שר מאוד יפה ויודע את כל המילים, ובאמצע הכינוס הזמנתי אותו והוא שר מול כל בית הספר את השיר.

''את ההתרגשות שהייתה בפניו ובקולו קשה לתאר. בנוסף, בריקודים ראיתי מעגל תלמידים ובמרכזו שני ילדי תסמונת דאון רוקדים בעוז ומרקידים את כולם. לידי עמדה עוד תלמידה ושרה איתי ובאירועים שכאלה אותם הילדים הם הכוח המניע של האנרגיה והשמחה''.

מנכ"לית עמותת ראשית, פנינה בש הוסיפה "אני גאה להיות חלק ממשפחת ראשית והיום כשאנו מציינים את יום ירושלים לצד 50 שנות התיישבות, אין מחזה מרגש יותר מאשר לראות את ילדי החינוך המיוחד מרקידים בשמחה עצומה את שאר ילדי בית הספר".