חגית משה
חגית משהיח''צ

זכינו השבוע לציין בחגיגות מרובות את היובל לאיחודה של העיר ירושלים. לשמחה התווסף ביקורו של נשיא ארצות הברית, נשיא אוהד במיוחד והראשון שהגיע לבקר בכותל המערבי.

כעת, לאחר שהחגיגות הסתיימו ולאחר שהעלינו את ירושלים לא רק על ראש שמחתנו אלא גם לראש הכותרות בתקשורת הישראלית והעולמית, הגיע הזמן לשוב לעבודה, להפשיל שרוולים ולחזור לעבודת יומנו הציבורית.

אחד האתגרים המשמעותיים של העיר ירושלים הוא אתגר הבנייה והשארת משפחות וזוגות צעירים בעיר.

יוקר הדיור ומצוקת הנדל"ן של צעירי ישראל ידועים ודשו בהם רבות. עליות מחירים, הפרשי היצע וביקוש, משקיעים וקבלנים גרמו בשנים האחרונות לעליית מחירי הדיור עד כדי מחיקת חלום הדירה לזוגות ישראליים וירושלמים רבים.

פרט לחובה האישית שלנו לדאוג שמשפחות וזוגות צעירים יוכלו לרכוש דירה בירושלים, זוהי גם חובתנו הלאומית והאסטרטגית. משרד האוצר, מנהל מקרקעי ישראל, ממשלת ישראל ואנחנו בעיריית ירושלים חייבים להציב לעצמנו יעד ברור: בנייה מסיבית בכל רחבי ירושלים, בדגש על בנייה במחירים ברי השגה.

אם אנחנו רוצים ילדים "משחקים ברחובותיה" ולא רק "איש משענתו בידו מרוב ימים" אנו חייבים להשאיר את המשפחות הצעירות בירושלים, שכעת רבות מהן בוחרות לא לגור בה מסיבות כלכליות, על אף שהיו מאוד רוצות להישאר בה בגלל איכות החינוך, מופעי התרבות, שירותי המסחר והתעסוקה ושירותי התחבורה הציבורית ההולכים ומשתפרים מדי שנה.

ביסוסה של העיר ירושלים כבירתו של העם היהודי ושל מדינת ישראל ומניעת הקמת מדינה פלשתינית בלבה של ירושלים, חייבות לעבור במהלך אסטרטגי כולל של בנייה רוויה, הורדת מחירי הדיור, הענקת מענקים לזוגות צעירים ושורה של פעולות נוספות שיגרמו לעוד ועוד צעירים להישאר בירושלים ולבנות בה את חייהם.

אמנם הנתונים מעידים על בלימה ברורה של הגירת צעירים אל מחוץ לירושלים. שורה של פעולות ומהלכים של העירייה בשנים האחרונות גרמו להאטה בהגירה השלילית מהעיר, אבל עדיין המלאכה מרובה.

אני סמוכה ובטוחה שעל אף המשימה הלא פשוטה הזאת, כל הגורמים הרלוונטיים יעשו את המאמץ הדרוש ויחזקו את ירושלים בצעירים, ילדים, זוגות ומשפחות, ובכך נבנה עוד אבן בבניינה של ירושלים.

הכותבת היא סגנית ראש העיר ירושלים ומחזיקת תיק הכספים