הפגנות חרדים. תמונת ארכיון
הפגנות חרדים. תמונת ארכיוןצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

שופט בית משפט השלום בירושלים, ירון מינטקביץ', זיכה בצהריים (חמישי) את אהרון גראומן הלוי, גבר חרדי שהשתתף בחודש מרץ השנה בהפגנה בצומת הרחובות יחזקאל ושמואל הנביא בירושלים, מאשמת תקיפת שוטרת.

בכתב האישום נטען כי גראומן הלוי הכה את השוטרת בגבה מספר פעמים באגרופו, וכי השוטרת לא הצליחה להרחיק אותו מעליה ולכן שוטרים שהיו במקום השתלטו עליו ועצרו אותו.

בבית המשפט טענו השוטרת שלכאורה הותקפה וארבעה שוטרים נוספים כי גראומן הלוי תקף את השוטרת באגרופים וכי אלמלא הרחיקו אותו ממנו היה ממשיך במעשיו.

שניים מהעדים אף הוסיפו וטענו כי גראומן הלוי בעט השוטרת, ואחד משני אלו אף הוסיף ותיאר את האירוע כך שגראומן הלוי היה "באטרף" ואלמלא הוא נחלץ לעזרתה של השוטרת, יתכן שהיתה מאושפזת עד היום.

אולם, השופט דחה את העדויות לאור מה שעלה מסרטון האירוע שהוצג בבית המשפט, "המגע היחיד שהיה ביו הנאשם לבין שוטרת התמצה בכך שדחף את ידה – ואינו דומה לנטען על עדי התביעה: לא אגרופים לגב, לא אגרופים לראש, לא בעיטות ולא יריקות. ומיותר לומר כי אף אחד מהשוטרים לא חילץ את השוטרת מידיו של הנאשם, שכן כלל לא היה צורך לחלצה. השוטרת היא שהפילה את הנאשם ארצה ורק אז הגיעו אליו השוטרים, הכו אותו ועצרו אותו", כתב השופט בהכרעת הדין.

בהכרעת הדין תקף השופט בחומרה את התנהלות השוטרים ואת עדויותיהם, "לא ראיתי מנוס מהמסקנה הקשה אך המתבקשת, כי עדויותיהם של חמשת השוטרים לפני לא היו אמת".

בסיומה של הכרעת הדין השופט הוסיף והתייחס לכך שרק קיומו של הסרטון הציל את גראומן הלוי מהרשעה וגזר דין חמור, "בתיק זה עמד הנאשם בפני סיכון להיות מורשע בעבירה חמורה. למזלו הרב, האירוע תועד במצלמה על ידי אחד הנוכחים במקום. המחשבה כיצד עלול היה המקרה להסתיים אלמלא הוצג הסרטון מדירה שינה מעיני. הכרעת הדין תועבר למחלקה לחקירת שוטרים".