חיל האוויר
חיל האווירצילום: יששכר ראוס

מינוי מפקד טייסת בחיל האוויר בוטל לאחר שהמפקד המיועד, קצין בדרגת רס"ן, נכשל בבדיקת פוליגרף לאחר שהתברר כי השתמש בסמים, כך מדווח הבוקר הכתב הצבאי של "ידיעות אחרונות" יוסי יהושוע.

עוד נודע כי מפקד חיל האוויר, אלוף אמיר אשל, נאלץ לבטל את מינויו של מפקד טייסת אפאצ'י היוקרתית, סא"ל ע', לאחר שלטענת גורמי הביטחון נכשל בבדיקת סיווג ביטחוני.

סא"ל ע' הוא בנו של אישיות ציבורית מוכרת, ומשפחתו קשורה באופן הדוק לחיל האוויר: הוא נשוי לטייסת, ואחיו הגדול הוא קצין בדרגת תא"ל המשרת בתפקיד מפתח ובעבר שימש כמפקד בסיס. שני האחים נחשבים לדמויות אהודות ומוערכות בחיל.

ההערכה היא כי הסיבה שבגינה סא"ל ע' נכשל בסיווג אינה קשורה לסוגיות ביטחוניות אלא בסוגיות אישיות־מנהלתיות, דבר שעורר זעם בקרב טייסים. "מפקד חיל האוויר צריך לעמוד מול ראש השב"כ ולהגיד לו שלא מבטלים מינוי על שטויות", אמר קצין בחיל. לטענת בכירים בחיל האוויר, תא"ל א', אחיו של סא"ל ע', לא התערב בסוגיה ושמר מרחק מהסערה.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "בצה"ל מתבצעים דרך קבע תהליכים בטחוניים משמעותיים לקצינים המיועדים לתפקידים ייעודים וכן לכל קצין מדרגת סא"ל ומעלה. ‏‎במסגרת תהליכים אלו מבוצעות מידי שנה אלפי בדיקות בטחוניות, מרביתן כוללות בדיקת פוליגרף. ‏‎כחלק מהבדיקות שנעשו בחיל האוויר עלה מקרה אחד בו בשל אי השלמת ההליך לסיווג בטחוני, בוטל מינויו של קצין בדרגת סא"ל למפקד טייסת. לכשיסתיים התהליך ויתקבלו תוצאותיו יעלה הקצין להתמודדות על תפקידים רלוונטיים. במקרה נוסף הודה קצין בדרגת רס"ן בחיל האוויר כי השתמש בסמים ולכן הוחלט לבטל את מינויו לתפקיד אליו יועד. הקצין קורקע ולא יקודם".