רוי ניסני בטקס כשמעליו דגל ישראל.
רוי ניסני בטקס כשמעליו דגל ישראל.צילום: יח"צ

המון התקווה נוגן בספרד. במהלך השבת, נוגן המנון התקווה בעיר חרס שבספרד, לאחר שרוי ניסני, נהג הפורמולה הישראלי ניצח את המירוץ הראשון של אליפות העולם, כשהגיע למקום הראשון במקצה.

ניסני שזינק מהמקום השני בגריד, המשיך להציג יכולת מצוינת באליפות העולם למכוניות פורמולה 3.5 ליטר, כשלאחר זינוק מצוין בפתיחה עבר למקום הראשון ואחרי שבע הקפות פתח כבר פער של שתי שניות על איגור אורודז'ב שבמקום השני וארבע שניות על פייטרו פיטיפלדי הברזילאי שבמקום השלישי.

בהקפה השמינית אורודז'ב הרוסי פרש בשל תקלה טכנית ולמסלול נכנסה מכונית הבטיחות. על פי חוקי המירוץ, כאשר מכונית הבטיחות נכנסת למסלול אסור לעקוף והיא מכתיבה את הקצב, עד אשר מפנים מהמסלול את הרכב ששבת. בעקבות כך הפער והיתרון של ניסני נמחק למעשה.

אחרי שמכונית הבטיחות עזבה, ניסני ניהל קרב צמוד עם פיטיפלדי, שניסה שוב ושוב לצמצם את הפער ולהגיע למצב עקיפה, אבל ניסני המשיך לעשות עבודה טובה, הצליח לעיתים לפתוח פער של שניה ואפילו קצת יותר ולסיים ראשון בפער של חמש עשיריות השנייה בסך הכל.

כעת מדורג ניסני הישראלי במקום השני בדרוג האליפות של הנהגים, כשאחרי שבעה מרוצים הוא מחזיק ב-106 נקודות, ארבע פחות מרנה בינדר האוסטרי שמדורג ראשון.

מחר בשעה 14:30 שעון ישראל יערך מירוץ נוסף במסלול בחרס, וניסני ינסה לעשות היסטוריה נוספת ולעלות אל המקום הראשון.