אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: Tomer Neuberg/Flash90

צאצאים מדור רביעי של יהודים, שאינם זכאים לאזרחות באופן אוטומטי על פי חוק השבות, יוכלו להתגייס לשירות צבאי בלי להמתין לקבלת האזרחות, כך דווח הבוקר ב"ישראל היום".

מדובר בצעירים שהם נינים ליהודים, המתגוררים בישראל במעמד של "תושבים ארעיים" בעלי אשרות א'5, הניתנות בדרך כלל לזרים הנמצאים בתהליך לקראת קבלת אזרחות בישראל.

בני דור רביעי ליהודים המעוניינים להתאזרח בישראל נדרשים להתגורר בה במעמד כזה במשך כחמש שנים, וברוב המקרים אזרחותם מאושרת.

בעקבות פניות של צעירים ניני יהודים בגילים הרלוונטיים להליכי הגיוס, הוחלט לאחרונה בצה"ל לאפשר להם להתגייס לצבא בגילים הרלוונטיים, בלי להמתין חמש שנים לאישור אזרחותם.

הגיוס לצבא צפוי לקצר לאותם צעירים גם את הליך ההתאזרחות, שכן לאחר כשנה וחצי של שירות צבאי יכולים אותם צעירים להגיש בקשה למשרד הפנים ולקבל אזרחות, ואין הם צריכים עוד להמתין חמש שנים.

בשבוע וחצי האחרונים אישר צה"ל לעשרה ניני יהודים להתחיל בהליכי גיוס לצבא, ובימים אלה נבחנות בקשות נוספות.

"יש פה הזדמנות לאפשר לתושבים ארעיים שרוצים להתגייס לצבא", אמר ל"ישראל היום" קצין בכיר בצבא. "הרעיון הוא לתת הזדמנות שווה למי שבסוף הופך לאזרח. החבר'ה האלה יהיו ככל הנראה אזרחים בסופו של דבר, ועיתוי הגיוס עם בני גילם הוא קריטי".