תושבי עמונה. ארכיון
תושבי עמונה. ארכיוןצילום: מטה המאבק עמונה

המנהל האזרחי אישר תחום שיפוט ליישוב החדש העתיד לקום עבור מפוני עמונה. מדובר בתחום שיפוט המצוי על אדמות מדינה בעמק שילה.

עם זאת, מפוני עמונה מביעים ספקנות בנוגע לכנות כוונותיו של ראש הממשלה. "אנחנו מברכים ושמחים על ההחלטה לתחום שיפוט לישוב החדש אבל לצערנו מוקדם לשמוח. ההחלטה הזו היא עוד שלב בהליך תכנוני בירוקרטי ארוך ומייגע שיכול לקחת שנים רבות", אומר יו"ר מטה עמונה, אביחי בוארון.

"אנחנו שבים ואומרים: רק צו אלוף להקמת אתר מגורים זמני יכול להוציא אותנו מהמצוקה שאליה נקלענו. שנת הלימודים הבאה תחל עוד כמה חודשים ואנו וילדינו לא יודעים מה צפוי לנו בשנה הבאה. נכון לעכשיו אנחנו תקועים באכסניית נוער כבר ארבעה חודשים, בתנאים קשים ובעתיד לוט בערפל", מוסיף בוארון.

"אנחנו פונים לראש הממשלה וקוראים לו לכבד את עצמו ואותנו, ולאפשר לנו להקים את הישוב החדש כפי שסיכמנו איתו. על פי ההסכם העבודות להקמת הישוב היו אמורות להתחיל עד סוף מרץ", מציין בוארון.

לדבריו, "נכון להיום חודשיים אחרי ואין זכר לתחילת עבודות. אנו מצפים שראש הממשלה יורה מיידית ליועמ"ש לממשלה להוציא צו אלוף שיאפשר תחילה מיידית של העבודות. רק אז נדע שראש הממשלה לא מפר את ההסכם איתנו ושהישוב החדש אכן ייבנה מיידית. אם לא ייעשה כן לא תישאר לנו ברירה אלא לקיים חד צדדית את ההסכם ולעלות לקרקע בעצמנו"