אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: אריה מינקוב

רבבות לומדים ברחבי העולם את התלמוד הבבלי בקצב אחיד של דף גמרא ביום במסגרת "הדף היומי" כפי שייסד הרב מאיר שפירא מלובלין זצ"ל, כך שבתום כשבע שנים וחצי הם מסיימים את כל מסכתות התלמוד.

אך הלימוד במסגרת זו אינו מתאים לרבים בציבור- לעיתים הקביעות היומית אינה מסתדרת עם לוח הזמנים, או שהלימוד נותר לעיתים שטחי וקיים קושי לזכור את הלימוד עקב ההיקף וקצב הלימוד המהיר.

יוזמה חדשה שמובילה תנועת בני עקיבא והחלה ביום ירושלים האחרון מציעה מודל חדש וייחודי- "הדף השבועי".

על פי השיטה החדשה מדי שבוע נלמד דף גמרא אחד- כאשר בימים ראשון ורביעי יילמד עמוד אחד, ובשבת יחזרו הלומדים על הדף הנלמד.

המטרה היא להביא לכך שהשיטה החדשה תכלול רבבות לומדים ברחבי הארץ והעולם ותגדיל את ציבור לומדי התורה בקביעות.

עד כה כבר הצטרפו למיזם מאות רבות של לומדים כשגורמים וארגונים נוספים הביעו רצון לקחת בו חלק. בנוסף, עוד ועוד רבנים מובילים בציונות הדתית הביעו תמיכה במיזם, ביניהם יו"ר ההנהלה הארצית של התנועה הרב חיים דרוקמן, הרב דב ליאור, הרב שלמה אבינר, הרב אלישע וישליצקי, רב העיר ירוחם הרב יצחק שלו, רב קהילת קטיף הרב נח וז'ונסקי, ראש מוסדות ישיבת דימונה הרב דוד תורג'מן ועוד.

היוזמה החלה במחוז דרום של תנועת בני עקיבא והתנועה כולה מקדמת ומובילה פעילות ברמה הארצית- בין היתר בסניפים רבים ברחבי הארץ. כמו כן, מדי שבוע יועלה לפייסבוק של הדף השבועי שיעור וידאו של לימוד הדף השבועי ע"י ראש תנועת הבוגרים בתנועה הרב מתניה ידיד. המטרה היא שבסופו של דבר - רבבות ברחבי הארץ יצטרפו ללימוד שיביא לחיזוק לימוד התורה ושילוב של רבים נוספים בלימוד קבוע ואחיד.

לדברי מזכ"ל בני עקיבא יאיר שחל, "ההיענות המהירה ליוזמת 'הדף השבועי' מצביעה על הצימאון הגדול ללימוד תורה והרצון לקחת חלק ממשהו משמעותי ורחב. אנו פועלים כדי שהיוזמה שהחלה במחוז דרום תהיה נחלת כל יישוב ויישוב, כשהנוער בסניפי התנועה ייקח בהם חלק מרכזי".