גמליאל בהלסינקי
גמליאל בהלסינקיצילום: יח''צ

השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל (הליכוד) ששהתה בסוף השבוע באסטוניה ביקרה היום (ראשון) בבית הכנסת המרכזי בהלסינקי, מבנה שעומד על תילו כמעט 120 שנה.

השרה גמליאל נפגשה עם ראשי הקהילה היהודית, שמעה על תולדות היהודים בפינלנד שהגיעו אליה במאה התשע עשרה ועל כל הקורות אותם לפני מלחמות העולם ולאחריהן עד לימינו אנו.

ראשי הקהילה סיפרו בערגה על ביקוריהם של דוד בן גוריון וגולדה מאיר בפינלנד ומפגשיהם עם הקהילה היהודית במאה הקודמת וכן נידבו פרט היסטורי שלא פורסם ברבים - אמו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, צילה נתניהו ז"ל, שימשה כשליחת הסוכנות היהודית בשנות השלושים של המאה הקודמת.

השרה גמליאל אמרה "מרגש לראות כיצד הקהילה היהודית בהלסינקי שימרה ומשמרת את מסורת ישראל סבא גם בניכר, וזאת על אף כל התלאות הרבות שעברו עליה לאורך השנים. זה סוד הישרדותו של העם היהודי, הדבקות במסורת ובתקווה היהודית. אני תקווה כי יהודי הלסינקי עוד יעלו ארצה, ובעזרת ה' בשנה הבאה בירושלים הבנויה".

נציין כי ביום חמישי האחרון השתתפה גמליאל כנציגת ממשלת ישראל בטקס לציון עשור להיווסדו של בית הכנסת היחידי והראשון באסטוניה מאז מלחמת העולם השנייה. באירוע השתתפה גם נשיאת אסטוניה קרסטי קליולאיד וכן הרב הראשי לישראל דוד לאו.