כריכת החוברת
כריכת החוברתצילום: חותם

ארגון ''חותם'' מפרסם חוברת חדשה - "אחריי – לשירות משמעותי", ובה טיפים לבחירת מסלול השירות לבנות הציבור הדתי שמסיימות את לימודיהן באולפנה.

החוברת אשר מחולקת בימים אלו באולפנות ברחבי הארץ היא חלק ממהלך ההסברה לבנות של הארגון על היתרונות וההתאמה של בנות הציבור הדתי לאומי לשירות לאומי על פני גיוס לצבא.

החוברת מציפה את הדילמות בהן נתקלות רבות מהבנות, ש"בסך הכל רוצות לשרת את עם ישראל ולא יודעות מה להחליט" – כלשון התכתבות ענפה, המדמה התכתובת בוואטסאפ, של בת בסיום לימודי התיכון, לבין המדריכה שלה.

"שירות לאומי הוא לדתיות וזה.. אבל תכל'ס נראה לי שתרומה משמעותית באמת תהיה לי בצבא!" – היא מתריסה כלפי המדריכה.

המדריכה מפריכה את שאלותיה אחת לאחת ומסבירה כי צריך לבחון את התרומה לפי העשייה בפועל ולא לפי המעטפת החיצונית. "יש חיילת שהיא פקידה במשרד בצה"ל שבאה בבוקר, הולכת בצהריים וגם באמצע היא לא כל כך עסוקה, ויש בת שירות שמחזיקה על הכתפיים סניף/ מוסד/ יישוב שלם. בשירות לאומי יש מגוון עצום של תחומי עשייה משמעותיים שהתרומה בהם ודאי לא פחותה מצה"ל".

בהמשך, מסבירה המדריכה, שירות לאומי הוא מסגרת שבנויה בשביל בנות דתיות ומותאמת להן. "סביבת העבודה הצבאית היא עולם אחר לגמרי- מסגרת קשוחה ולוחצת שמזמינה התפרקות ופריצת גבולות בכל הזדמנות.. ובפרט שמי שמרכיב אותה הם לא אנשים בוגרים ונשואים אלא מעורבבים בה צעירים רווקים, בנים ובנות יחד –זהו מתכון ליצירת הווי ואווירה מאוד מסוימים".

לצפייה בחוברת

בנוסף מציגה החוברת נתונים שונים על השירות הלאומי ועל ההשלכות של הגיוס לצה"ל, לצד נתונים על מספר בנות השירות הלאומי המשרתות, על מגוון התחומים והמקומות בהם ניתן לשרת, והיכולת לבחור היכן ניתן להתנדב.

כמו כן מוצגים אחוזי החיילות אשר חוו במהלך שירותן הצבאי הטרדה מינית וכן אחוז החיילות הדתיות אשר "מורידות את הכיפה" במהלך השירות הצבאי.

חוברת זו מצטרפת אל שאר הפעילויות של ארגון ''חותם'' שנעשות כדי לשכנע בנות לשרת שירות משמעותי במסגרת השירות הלאומי.

"אנו שמחים להעניק לבת הדתייה מכלול של כלים אשר יסייעו לה בבחירה הנכונה בדרך לשרות משמעותי" אמרו בארגון, "אנו גאים בבנות שלנו, וברצון שלהם לתרום למדינה במסגרת השירות הלאומי, ורואים חשיבות רבה לסייע להם בבחירה הנכונה לקראת הכרעות בעניין זה. על הבנות להכיר היטב את ההשלכות של כל בחירה בתחום.

''מדובר בהחלטות עם השלכות משמעותיות לעתידם, לצערנו ישנם גורמים אשר מוליכים שולל את הבנות ומציגים להם 'פרחים בקנה וחלומות בצריח', ולא את התמונה הכוללת והמלאה, בשביל זה אנו כאן", הוסיפו בחותם.