שמואל אבואב
שמואל אבואבצילום: עצמי

בחופשת הקיץ יוכלו תלמידי כיתות א', ב' והשנה גם ג' ליהנות ממסגרת חינוכית בחינם, או בעלות בסיסית בלבד.

כל 253 הרשויות שבתחומן בתי ספר יסודיים נענו ל"קול קורא" שפרסם המשרד, והביעו נכונות להפעיל את תכנית "בתי הספר של החופש הגדול" בקיץ תשע"ז, בבתי הספר הרשמיים והמוכרים שאינם רשמיים (מוכש"רים). השנה התכנית תתרחב ותכלול גם את תלמידי כיתות ג'.

כ-450 אלף תלמידי כיתות א'-ג' צפויים ליהנות בקיץ הקרוב מהתכנית, במסגרתה יחשפו למגוון חוגים ופעילויות העשרה בתחומי הדעת ובתחום החברתי ערכי. התלמידים ייהנו מחוגים מגוונים, פעילויות ספורט, פעילות בנושא זהירות בדרכים, סיור במוזאונים ועוד.

"בתי הספר של החופש הגדול" יעסקו השנה בנושא "ירושלים" ויכללו התנסויות חווייתיות, למידה מגוונת באמצעות חוגי העשרה, ספורט, חינוך סביבתי ומעורבות חברתית, למידה באמצעות מרכזי למידה אינטראקטיביים, מועדון קריאה וסדנת כתיבה יוצרת. כמו כן, ישולבו בפעילויות ימי שיא סביב נושאים ערכיים.

התכנית תקל על נטל התשלומים של ההורים ותחסוך לכל משפחה סכום כולל של עד כ-1,000 ש''ח לילד. התכנית מעניקה שוויון הזדמנויות ותאפשר להורים להמשיך בשגרת יום עבודתם.

העלות להורים תתבצע בהתאם לאשכול הסוציואקונומי.

  • רשויות באשכולות למ"ס 1-4. לדוגמה: ירושלים, רמלה, עכו, נצרת, לוד, אום אל פאחם, רהט - משרד החינוך משתתף במימון מלא של התכנית המופעלת. ההורים אינם משתתפים במימון התכנית.
  • רשויות באשכולות למ"ס 5-7. לדוגמה: אשדוד, אשקלון, חיפה, נתניה, ראשון לציון, זבולון, מעיליא - בנוסף להשתתפותו של משרד החינוך במימון התכנית תהיה השתתפות של הורים, כאשר גובה השתתפותם של ההורים בעלות התכנית הוא 300 ₪ לכל תלמיד משתתף, לכל פרק הזמן.
  • רשויות באשכולות למ"ס 8-10. לדוגמה: הוד השרון, הרצליה, כפר סבא, מודיעין, תל אביב-יפו, בנוסף להשתתפותו של משרד החינוך במימון התכנית תהיה השתתפות של הורים. גובה השתתפותם של ההורים בעלות התכנית באשכולות אלו הוא 450 ₪ לכל תלמיד משתתף לכל פרק הזמן.

קייטנות הקיץ של משרד החינוך יפעלו עד ה-21 ביולי, בשעות 08:00-13:00. מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב אמר "מדובר בבשורה אדירה להורים! השנה הרחבנו את הפעילות גם לילדי כיתות ג', ואנחנו עדים לגידול מאוד מרשים במספר התלמידים שיגיעו הקיץ הזה למסגרות החינוכיות של משרד החינוך.

''אנחנו מעניקים מסגרות קיץ איכותיות שמופעלת על ידי צוותי הוראה מקצועיים, בתשלום אפסי עבור השכבות החלשות, או בתשלום סמלי עבור השכבות החזקות. אני מזמין את ההורים, מכל רחבי הארץ, לרשום את ילדיהם למסגרות הקיץ שלנו", הוסיף.