הרב אוהד טהרלב
הרב אוהד טהרלבצילום: דוברות

הרב אהד טהרלב, ראש מדרשת או"ת לינדנבאום, מבית אור תורה סטון, השתתף היום (שני) באירוע הוקרה לחיילות דתיות שהתקיים בכנסת.

בנוסף, השתתף הרב טהרלב גם בישיבת הועדה לקידום מעמד האישה, אשר עסקה גם היא היום בנושא, וקרא לחינוך הממלכתי דתי לחנך לחינוך משמעותי בצבא ובשירות הלאומי ולא לפחד לפתוח את שערי בית הספר למדרשות המלוות את הבנות בזמן שירותן הצבאי. הרב טהרלב קרא לרבני חותם שהשתתפו בדיון לעדן את השיח הבוטה שפוגע בבנות ובבית המדרש.

"חז"ל מספרים לנו ש'ספרא וסיפא ירדו כרוכים זה בזה לעולם'. הספרא והסייפא, הספר והחרב ספר התורה וחרב המלחמה, מגיעים לעולם ביחד. לכאורה, כיצד יתכן שהתורה אשר 'דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום' ירדה לעולם כרוכה יחד עם חרב מלחמה אשר תכליתה לכרות ולאבד ישנן כיום שתי בחינות (מרחבים) שבהם ודרכם האל מתגלה לעולם במדינת ישראל: בבתי המדרש השונים הלומדים את התורה, ובצבא הגנה לישראל -שהינו הישות המחברת ומאחדת את כל עם ישראל. הצבא מעצב את פני החברה הישראלית ומאחד אותה", אמר הרב טהרלב.

לדבריו, "מסלול המדרשות שקם לפני כמעט 20 שנה באגף הביטחוני חברתי במשרד הביטחון, הוא מסלול המשלב לימוד תורה מעמיק ומשמעותי עם שרות צבאי מלא ומשמעותי. זהו מסלול אשר פרץ את הדרך ופתח את הסכר לבנות דתיות אשר מחויבות לעולם התורה וההלכה לשרת שרות משמעותי בצבא והן הובילו וסחפו אחריהן מאות בנות דתיות נוספות. במסלול המדרשות כיום משרתות כארבע מאות בנות בשבע מדרשות. בשנה הבאה בע"ה אנחנו גדלים לתשע מדרשות. כ 17% מתוך הבנות במסלול המדרשות מגיעות לקצונה (פי ארבעה ביחס לכלל האוכלוסייה)".

"בשם ראשי המדרשות ובשמי, ברצוני בהזדמנות זו להודות לשותפים יקרים שהיו עמנו לאורך כל הדרך -לחבר הכנסת אלוף במיל וראש אכ"א לשעבר אלעזר שטרן שהיה קצין חינוך ראשי שבזכותו ואיתו התחלנו את המסלול, לראשחטיבת הגיוס מר אודי דרור (האגף הבטחוני חברתי במשרד הביטחון) על שותפות אמיצה, אשר בזכותו ובעזרתו המסלול ממשיך להתקיים, אנו מברכים את מר משה צין אשר נכנס לאחרונה לתפקיד ראש האגף הבטחוני ומאחלים לך (ולנו) הרבה הצלחה בתפקידך", הוסיף.

"אני מרשה לעצמי לומר במעמד המכובד הזה גם מילה אישית: לפני קרוב לחודשיים איבדנו את בננו אהובנו אלחי הי"ד שהיה חייל גולני בעת פעילות מבצעית ליד עופרה. בעקבות זאת זכינו לפגוש ולהכיר את הצבא מכיוון שלא היכרנו אותו קודם, התפעמנו מהרוח הגדולה שמחבקת ומרוממתונמצאת איתנו מאז יום יום. ברצוני להודות באופן אישי לכל אחד ממפקדים והחילים אשר ליוו ומלווים אותנו, בראשם הרמטכ"ל רב אלוף גדי אייזנקוט. תודות לראש אכ"א אלוף מוטי אלמוז שאנחנו זוכים להרגיש את דאגתו האישית. יהי רצון שנגיע ליום שבו רוב הבנות הדתיות ישרתו שרות משמעותי בצה"ל ותתרומנה את תרומתן הסגולית לתקומת העם ובנין המדינה".