נוער הגבעות
נוער הגבעותצילום אילוסטרציה: נתי שוחט, פלאש 90

במשרד המשפטים התקיים היום (שני) לראשונה דיון מיוחד על "נוער הגבעות" ביהודה ושומרון.

הדיון עסק בין היתר באתגרים החינוכיים, באכיפה הפלילית והמנהלית, ברישום פלילי, במניעת התופעה ובגיוס בני הנוער לשירות בצה''ל.

בכנס השתתפו בין היתר, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה עו''ד רז נזרי, מנכ''לית משרד המשפטים אמי פלמור, מנהלת מחלקת חנינות עו"ד נוחי פוליטיס, ראש מועצת בית אל שי אלון, מנהל מחלקת החינוך בישוב בית אל מנחם לב וסא"ל צחי רביבו, סגן מפקד מיט"ב לגיוס.

המפגש מתקיים בעקבות ביקור שערכו מנכ''לית המשרד פלמור והמשנה ליועמ"ש נזרי במועצה המקומית בית אל.

לערוץ 7 נועד כי בפרקליטות שוקלים לסגור תיקים פלילים שנפתחו נגד בני הנוער, ובכירים במשרד המשפטים מתכננים להיפגש עם נוער הגבעות כדי ליצור עימו שיח הדדי וקרוב.

נציין כי שרת המשפטים איילת שקד פועלת זו תקופה ארוכה להידברות בין הפרקליטות ורשויות האכיפה והחוק לבין "נוער הגבעות״.

כיום חשים בני הנוער בגבעות חוסר אמון כלפי הרשויות ולכן הקימה השרה שקד צוות שיעסוק בנוער בניסיון לבנות אימון מול הרשויות ופעילות חינוכית שתמזער מעשים פליליים מצדם של הצעירים. כמו כן, במשרד יפעלו לסייע לבני הנוער שנתקלים בבעיות אישיות מתוך הנחה שאתגרים אישיים ומשפחתיים מובילים לביצוע חלק מהעבירות.

גורמים בהתיישבות ובמשרד המשפטים סבורים כי יש להתייחס לנוער הגבעות כמו שמתייחסים לכל נוער בסיכון, בלי אכיפה מוגברת או קשה יותר רק בשל העובדה כי הנוער מהסוג הזה מתגורר ביהודה ושומרון. איך עושים את זה? שאלנו את הגורמים, "בחוכמה וברגישות, עם הרבה דאגה ויחס הוגן לנוער הגבעות".