נתניהו וטראמפ
נתניהו וטראמפצילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בישיבת סיעת הליכוד היום (שני) ליחסים עם ארצות הברית על רקע ביקורו של טראמפ בישראל בשבוע שעבר.

"אין לנו צ'ק פתוח במישור המדיני. אנחנו מדינה ריבונית, יכולים להחליט הרבה דברים ולהצהיר הרבה דברים, אבל מבחינת הסכמה אמריקנית לא הייתי מפליג למחוזות הללו", אמר נתניהו בישיבת סיעת הליכוד.

לדבריו, ''נכון שיש יחס חם והבנה רבה לעמדות שלנו, אבל זה לא נכון שיש לנו צ'ק פתוח וזה רחוק מלהיות המציאות. לכן אנחנו נדרשים לפעול כאן בתבונה רבה וגם באחריות".

ראש הממשלה התייחס למאמצי טראמפ לפתור את הסכסוך הפלסטיני-ישראלי. "יש דבר אחד יסודי שאני אומר כל הזמן - הסיבה שאין הסכם זה משום שהם מחנכים את הילדים שלהם, דורות על דורות, שלא תהיה מדינת ישראל בגבולות כאלה ואחרים", אמר נתניהו.

"לכן, הדרך היחידה להבטיח את עתידנו זה שאנחנו נשלוט בביטחון. זו העמדה שלנו והיא נאמרה בצורה החדה ביותר. יש עדיין, הייתי אומר, חד משמעית, רצון ואפילו ניסיון להגיע להסכם מתוך אמונה שהפלסטינים לא מוכנים לוותר על הרצון שלהם לחסל את מדינת ישראל בשלבים, באבחה, לאורך זמן. זה לא חשוב. אני אומר לכם את זה כי אנחנו צריכים להתמודד עם זה. אני צריך להתמודד עם זה".