ח"כ אבי דיכטר
ח"כ אבי דיכטרצילום: חזקי ברוך

יו''ר ועדת החוץ והביטחון ח''כ אבי דיכטר דורש לפעול בצורה חזקה וברורה נגד ההסתה הפלסטינית, בכל הכלים העומדים לרשות המדינה.

"נכנס דיון סגור במליאת הועדה עם הצמרת המדינית הבכירה, כבר במושב הנוכחי, כדי לשמוע מה הולכים לעשות מול ההסתה הפלסטינית. לא ייתכן שמדינת ישראל תנהל מערכה מדינית במטרה להגיע לשלום, כשמולנו מתנהלת הסתה על ידי מי שאמור להיות הפרטנר, ובמשך שנים לא רק שזה לא דועך אלא אף גואה".

"אם יהיה צורך בחקיקה הועדת יודעת לחוקק. הועדה מתכוונת להיכנס לנושא ההסתה הפלסטינית עם כל ידיה ורגליה ורמ''ח אבריה'', הוסיף דיכטר.

בדיון של ועדת החוץ והביטחון בנושא ההסתה ברשות הפלסטינית, חשף תא''ל יוסי קופרווסר כי בשנה האחרונה (2016) העבירה הרשות הפלסטינית 1.15 מיליארד שקלים לתשלומי משכורות למחבלים ומשפחותיהם. מדובר ב-7 אחוזים מסך התקציב הכולל של הרשות המיועד למשכורות ובלא פחות מ-20 אחוזים מהסיוע הבינלאומי שהיא מקבלת.

התשלום ניתן גם למשפחות שקרוביהם (המחבלים) מתו בפיגועים וגם למחבלים הכלואים בישראל ולמשפחותיהם.

קופרווסר אמר כי ''בשנים 2014-2015 על רקע לחץ בינלאומי, הרשות עשתה טריק והם העבירו את הכסף לא ישירות למשרד אלא לארגון לשחרור פלסטין, ומשם התקציב הועבר בבנק שלם לצורך תשלום המשכורות דרך הקרן הלאומית הפלסטינית. כל זה מתבצע על סמך שלל חוקים מפורשים".

ד''ר דורי גולד, לשעבר מנכ''ל משרד החוץ סיפר, ''כשעסקתי בנושא סעודיה, ועלינו על התשלומים שסעודיה שילמה גם לשאהידים למשפחותיה, מזכיר המדינה האמריקני דאז קולין פאוול הגדיר את זה 'תמריץ לטרור'. כרגע יש פעולות בקונגרס האמריקני וחקיקה שקוראים לה 'תיקון טיילור פורס' על שם האמריקני שנרצח על ידי פלסטיני בתל אביב. זה גרם להרבה אנשים בארצות הברית ובמקומות אחרים להגיד 'די, זה לא יכול להמשיך'. הנושא הזה עלה בשיחות בין הנשיא טראמפ למחמוד עבאס, וזאת משום שהאמריקאים לא מוכנים לסלוח על הדבר הזה''.

איתמר מרקוס, מנהל מכון 'מבט לתקשורת פלסטינית', הציג סרטונים הלקוחים מתוך הטלוויזיה הפלסטינית.

הוא הראה סרטון של יועצו האישי של אבו מאזן לענייני דת, מחמוד אל הבאש, כשהוא אומר בטלוויזיה הפלסטינית ''הסכסוך שמתנהל כאן הוא בין אמת לשקר בין הטוב לרע, ישראל היא פרויקט של השטן''.

כמו כן הציג מרקוס סרטון מתוכנית ילדים בטלוויזיה הפלסטינית, ובו מדקלם ילד שיר שמעודד שחיטה של ישראלים ואומר 'למענך, יאסר ערפאת, למענך נמות. מחר ננקום את נקמתנו'.