הרב אמסלם
הרב אמסלםצילום: יונתן סינדל. פלאש 90

הספרדי חווה מספר דברים, גם את העזיבה שלי שהדליקה נורות אדומות וגם את הסתלקותו של הרב עובדיה.

"היום הציבור המסורתי מבין שש"ס הפכה למפלגה חרדית ליטאית ספרדית כדוגמת דגל התורה בגוון ספרדי ולכן אני נמצא היום בבית היהודי, שזה בית ציוני כפי שהיו הספרדים תמיד - בית שמשלב תורה

הרב אמסלם בראיון לערוץ 7

יו"ר תנועת 'עם שלם', חבר הכנסת לשעבר הרב חיים אמסלם שמתמודד לרשימת הבית היהודי לכנסת הבאה, מעריך שחקירות השר אריה דרעי יביאו להתרסקות מפלגת ש"ס בבחירות הבאות."זה לא סוד שכבר שנה וחצי ש"ס מדממת בסקרים והיא על גבול אחוז החסימה", אמר הרב אמסלם בראיון לערוץ 7, "החקירות האלה ועליית המדרגה שהייתה בשבוע שעבר מחמירות את המצב. הציבור ועבודה".

הרב אמסלם מעריך שנוכחותו בבית היהודי בבחירות הבאות תביא למפלגה עוד חמישה מנדטים, "ספרדי שמרגיש במהות שלו את מסורת האבות, של הציונות, של מתינות דתית, של תורה והשכלה, לא מוצא את עצמו בש"ס.

"לכן לדעתי החקירות שייקחו חודשים רבים ויובילו אותנו לבחירות הן קריטיות, ואני במסגרת הבית היהודי מהווה אלטרנטיבה אמיתית בדמות ספרדיות אחרת, וזה תלוי בבית היהודי עד כמה הם מבינים את גודל השעה''.

לדבריו, ''הפעם אני לא אביא רק חמישים אלף איש תומכי 'עם שלם', אלא שלושה מנדטים של ספרדים, של מסורתיים דתיים וחרדים מתונים וגם ציונים שמבינים שהם צריכים ללמוד תורה אבל גם להתפרנס, הם מבינים שאבותינו ורבותינו לא היו נגד שרות בצה"ל".

הרב אמסלם משוכנע כי כל הספקולציות על חזרתו של אלי ישי לש"ס הן מופרכות, "דרעי לא ייתן לישי את המפלגה על מגש של כסף אם כבר הוא יעדיף שש"ס תחבור כפלג ספרדי לאגודת ישראל. צריכים להבין שבנוסף יש לאלי ישי היום פטרון בדמות מורי ורבי הגאון הרב מאיר מאזוז שיש לו אידיאולוגיה הפוכה מהרב שלום כהן. זו אידיאולוגיה ספרדית אותנטית שלא שייכת לעולם הישיבות והוא לעולם לא יהיה כפוף למועצת החכמים של ש"ס. לאלי ישי בלי מורי ורבי אין ערך אלקטורלי", טוען אמסלם.