חנן בן ארי - ויקיפדיה

הזמר והיוצר חנן בן ארי מגיב הערב (חמישי) לביקורת שנשמעה בעקבות הסינגל החדש שהוציא - "ויקיפדיה".

בריאיון לרדיו "גלי ישראל" יצא בן ארי נגד הביקורות כלפיו וכלפי השורה בשיר "לא נציג של אלוהים". לדבריו "העומק של העומק של זה הוא 'אתה נציג של אלוהים, אני מביט מהצד'. ואני אומר 'לא, אחי. אתה עם כיפה ובלי כיפה, שנינו נציגים של אלוהים. אף אחד מאיתנו לא יברח מאחריות'.

''אחת הבעיות היא שאנחנו, ואני כן מתייג את כל הדתיים לאורך הדורות, קצת לקחנו אחריות על אלוהים ואמרנו 'אנחנו יודעים מה הוא רוצה'. מי הנציג של אלוהים? אני? עם הכיפה הסרוגה? או ההוא עם הכיפה השחורה? ההוא מהחסידות? ההוא שגר בגבעת שמואל?".

בהמשך הוסיף להתבטא נגד הביקורת כלפיו, "הבעיה היא ששמים אנשים בכלוב ואומרים 'הוא דתי, הוא עושה מוסיקה לדתיים והוא עושה מוסיקה שעוסקת באלוהים', וכשכתבתי שיר אהבה אנשים הצטמררו 'מה זה, בן אדם דתי כותב שיר אהבה?'.

''כשהוצאתי את 'לא לבד' שמתאר את החוויות שעברתי בישיבה במצפה רמון... כשהוצאתי את 'תודה שאת' לא התעוררו דיונים במגזר על זוגות שמתחתנים בגיל 20. כל אחד מהם מתפתח, משתנה, באוניברסיטה, מבחינה דתית, רוחנית, אופנתית, נוצרים פערים. מה אנחנו אומרים על זה, גיל הנישואים, על ביינישים... אבל מה כן דיברו? מה אשתו של חנן מצטלמת לקליפ, זה לא צנוע. איך חנן כותב כך וכך".

כאשר נשאל האם נמאסו עליו הדיבורים הללו, השיב: "מאוד נמאסו. בשביל זה אני בפרדס חנה, בשביל זה אני לא קורא עלוני שבת כבר חצי שנה. אני לא שם. לא שם! יש לי אלף חברים מהמגזר וגם הם שונים ומשונים. שזה מצחיק לקרוא לזה מגזר, גם זו הגדרה מצחיקה.

"העולם הרוחני שלי הוא העולם הרוחני שלי. אגב, מה זה העולם הרוחני של המגזר? מי זה? תלמידי הרב קוק? איזה תלמידי הרב קוק?".

לבסוף התייחס בן ארי לשיר עצמו ואמר "זה עניין של אמון. השיר הזה, אין איך לצאת נגדו. כולם מסכימים שזה לא טוב סטיגמות, שזה שטחי. היציאה נגדו היא נטו עניין של אמון, אתה מאמין לי או שאתה חושב שאני מתייפייף, שאני שקרן".