גלעד ארדן
גלעד ארדןPhoto by Marc Israel Sellem/POOL

המשרד לנושאים אסטרטגיים בראשות השר גלעד ארדן (הליכוד) ישיק ביום ראשון הקרוב מהלך ראשון מסוגו שיאפשר לעשרות אלפי אנשים מרחבי העולם לפעול יחד למען ישראל נגד מסע השקרים והדה לגיטימציה שמתקיים ברשת האינטרנט.

תחת השם 4IL ישיק המשרד אתר אינטרנט חדש ובו סרטונים, קריקטורות ותכנים להפצה שיהיו זמינים למיליוני פעילים פרו ישראלים ברחבי העולם.

לצד המהלך הממשלתי ישיקו פעילי ה-IAC והמרכז הבינתחומי אפליקציה אזרחית בשם Act.il – אפליקציית משימות יומית פתוחה לכל אדם שמוכן להקדיש למאבק בדה לגיטימציה לישראל שתי דקות ביום.

ההשקה תתקיים בשורה של אירועים בניו יורק בהשתתפות כ-40,000 תומכי ישראל. האירוע המרכזי הינו מצעד התמיכה בישראל שיתקיים בשדרה החמישית בהובלת השר ארדן ומושל מדינת ניו יורק אנדרו קומו.

המצעד, שיועבר בשידור חי בערוץ 7, ייערך בסימן יובל 50 לאיחודה של ירושלים ויצעדו בו גם חברי כנסת, ראש עיריית ירושלים, סנטורים וחברי קונגרס, חברי הקהילה היהודית והישראלית בניו יורק שיצבעו את השדרה בכחול לבן.

לאחר המצעד תתקיים ההשקה הרשמית של הקמפיין באירוע Celebrate Israel שמארגן ה-IAC, ארגון הקהילה הישראלית אמריקאית, כאשר 4,000 משתתפים מהקהילה היהודית ישראלית יבצעו יחד עם השר ארדן את המשימה הראשונה של הקמפיין שתוקדש לעיר ירושלים. לאחר מכן תערך מסיבה ישראלית לצעירים משורה של ארגונים יהודים בארה"ב במעמד השר, ב-rooftop במנהטן.

השקת האתר תלווה בקמפיין פרסום בינלאומי בארה"ב, אירופה, ובישראל. מטרת הקמפיין היא ליצור קהילת אונליין מאוחדת במאבק בשקרים, בהסתה ובדה לגיטימציה המופנים כנגד מדינת ישראל ברשת.

את הקמפיין הפרסומי יובילו מלכת היופי לשעבר של ישראל טיטי איינהו, והשחקנית אריאל מורטמן, כוכבת סדרת הצעירים "החממה" שבימים אלה מצטלמת בארה"ב לקראת שידורה בנטפליקס. השתיים צולמו לסרטון שיופץ ברחבי הרשת ויקרא לכל מי שמעוניין לפעול נגד השחרת ישראל ברשת להיכנס לפורטל החדש.

השר לנושאים אסטרטגיים גלעד ארדן אמר כי "מדינת ישראל נמצאת במתקפה של פעילי חרם הפועלים להשחרתה. מטרתם היא אחת: לקעקע את הלגיטימיות של ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי. כדי להיאבק בתופעה זו החלטתי להוביל מהלך בינלאומי שמטרתו לאחד לפלטפורמה אחת עשרות ומאות אלפי תומכי ישראל בעולם ולספק להם תשתית וכלים שיסייעו להילחם יחד בשנאה ולהפיץ את האמת על ישראל.

''החלטתי להשיק את המהלך באירוע המרכזי למען ישראל הנערך בניו יורק ומתקיים השנה במועד סמלי ומשמעותי לעם היהודי, יובל 50 לאיחוד ירושלים כדי להעביר מסר שכוחנו באחדותנו", הסביר.

מאז שנכנס השר ארדן לתפקיד השר לנושאים אסטרטגים נפגש צוות המשרד עם עשרות ארגוני הסברה בארץ ובעולם, ארגונים הלוקחים חלק אזרחי יומיומי בפעילות למען ישראל. ארגונים אלה מהווים כוח משמעותי לפעילות ברשת ומטרת הקמפיין היא לאחד את הפעילות ולהזרים חומרים לרשת שישמשו את הארגונים ולראשונה גם את תומכי ישראל בארץ ובעולם כנגד המתקפה על ישראל.

אחת מאותן יוזמות אזרחיות היא אפליקצית Act.IL שמובילים יחד המרכז הבינתחומי הרצליה (IDC), ארגון הקהילה הישראלית אמריקאית ו-Maccabees task force, במסגרתה הקימו קהילת אונליין של מתנדבים הפועלים למען מדינת ישראל ברשת האינטרנט.

האפליקציה מאפשרת לכל אדם להיות מעורב אקטיבית למען ישראל, באופן פשוט ובכל רגע נתון- ובכך מייצרת מאמץ אפקטיבי למען ישראל מכל מקום בעולם. האפליקציה מהווה "Game Changer" אסטרטגי ומשמעותי בפעילות הפרו ישראלית ובונה את התשתית להקמת קהילת אונליין חזקה למען מדינת ישראל.