נתניהו ודגן
נתניהו ודגןצילום: לשכת רה''מ

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן תוקף את ראש הממשלה בעקבות ההודעה לפיה ישחרר בנייה ביהודה ושומרון.

תחת הכותרת "נפל דבר בישראל", כתב יוסי דגן, "ראש הממשלה מנסה לייצר הקפאת בניה בהתנדבות - אחרי 8 השנים של אובמה תקופת הקפאה חדשה לא תעבור. לא בא' רבתי. אחרי 8 שנות ההקפאה של אובמה - ראש הממשלה מהימין שוב מקפיא את ההתיישבות ביו"ש".

"שוב התבשרנו כי ראש הממשלה בחר לדחות את רוב בקשות הבנייה של היישובים ביהודה ושומרון. אחרי 8 שנים, היום כבר אין תירוצים. אם הקפאת הבניה הזו אכן תאושר, ואם אפילו כעת הבניה ביו״ש אכן תוקפא מחדש, יהיה על הליכוד כמי שמוביל את המחנה הלאומי, ואני כותב את זה בצער רב, לשקול להעמיד מועמד אחר לראשות הממשלה, שיהיה מחויב במעשים ולא רק במילים, לאידאולוגיה של המחנה הלאומי בישראל".

"8 שנים מרחו אותנו, משכו אותנו והסבירו שמיד כשיתחלף אובמה ו'התותח של מועצת הביטחון' יוסר, תחזור תנופת בניה ביו"ש, יש אמרו שאפילו נוכל להגיע למצב של הקמת ישובים חדשים, אחרי 24 שנים שזה נמנע מסיבות פוליטיות. בוודאי הובטח שוב ושוב שתפסק הקפאת התכנון הברברית כלפי חצי מליון תושבי שומרון ויהודה. שוב רימו אותנו.

''באופן מעליב ומתוך אטימות לצורכי המתיישבים אושר מס' יחידות בנייה מביש והזוי, שלא מתקרב אפילו לגדילה הטבעית של התושבים עצמם".

דגן מביא את המספרים המדויקים של התכנית שאושרה: ''לפי ההחלטה אושרו 1,357 יחידות דיור ב-כ-ל יו"ש. כלומר, 1,357 יחידות דיור אמורות לתת מענה לחצי מליון תושבים שתכניות הבניה שלהם עוכבו 8 שנים, די עם ההצגות. די להסתתר. זו הקפאה!".