חנוכת מוצב הפעמון
חנוכת מוצב הפעמוןצילום: יוסף אבי יאיר אנגל (ג'וחא)

כמידי שבוע אנו מביאים את חדשות התיירות והשבוע: האתר המשוקם של מוצב הפעמון, מערכת מים קדומה, מפת שולחן , תוכנית שלם ועוד.

מוצב הפעמון שבירושלים

עשרות לוחמי עבר של החטיבה הירושלמית שהשתתפו בלחימה על שחרור ירושלים יחד עם נשיא המדינה ראובן ריבלין, השתתפו בטקס חנוכת האתר המשוקם של מוצב הפעמון שבירושלים. המוצב שוקם על ידי המועצה לשימור אתרים בשיתוף עמותת החטיבה הירושלמית.

נחשפה מערכת מים חיים קדומה


מצפון לכניסה הראשית לרמת בית שמש (שדרות נחל צאלים) חשפה רשות העתיקות בשבוע האחרון באר מים מרשימה מהתקופה העות'מנית, ולידה מערכת מים משוכללת.

הבאר, שקוטרה כ-3.5 מ' חפורה לתוך מפלס מי תהום, שהם כיום עמוקים כשני מטרים מתחת לפני השטח. אל הבאר נצמד חלל תת-קרקעי קטן שלו תקרה בצורת קמרון. מבנה זה, שאין מכירים כמותו באזור יהודה, שימש למעשה, להערכת חוקרי רשות העתיקות, לאגירת עודפי המים מהבאר.

באר זו מתווספת לסדרה של בארות שתועדו במהלך השנים לאורכו של כביש 38, שלא קשה להבחין בהן: לידן צומחים עצי דקל וסביבן משגשגת צמחיית מים עבותה.

מיכל הבר, מנהלת החפירה מטעם רשות העתיקות, מסבירה שהתקנת בארות, נעשתה בתקופות שונות, במטרה לספק את צורכיהם של ההולכים בדרך, ושל אלה שחיו לצידה "אלה, הקפידו לתחזק את הבארות כמקור בלעדי של מים חיים, ומנעו בשיטות הנדסיות מתוחכמות את התייבשותן".

pick-nic- מפה חוייתית לשולחן פיקניק

יוזמה תיירותית. תלמידי אמי"ת בנים מודיעין (ע"ש סתקר) יזמו: "pick-nic" - מפה חוייתית לשולחן פיקניק שהופכת באחת לשקית זבל ומשעשעת את הסועדים. התלמידים מכרו עד כה מעל 2000 מפות במחיר של 15 ש"ח למפה.

התכנון העסקי שלהם לייצור שת"פ עם גופים גדולים , לייצר כמויות גדלות יותר על מנת להוזיל עלויות
בימים אלו נעשה שיתוף פעולה עם רשות הטבע והגנים ובקרוב ניתן יהיה לרכוש את המפות בחנויות הרשות.
כחלק מחזון החברה ליצור עתיד טוב יותר למען הסביבה החברה החליטה. לתרום 5% מהרווחים לארגון יד שרה בעיר מודיעין. המוצר מיועד למשפחות מטיילות ויש לו 3 יתרונות עיקריים: המפה אינה עפה ברוח והיא "מתלבשת" על השולחן, על המפה מודפסים משחקי חברה בנושא ידיעת ארץ ישראל והמפה כאמור, נהפכת לשקית זבל באמצעות משיכת שרוך וכך הלכלוך נאסף ואינו נשאר בשטח

הקבוצה מונה 18 תלמידים ו- 2 מנחים עסקיים מהמרכז לימודים אקדמיים.

מפת פיקניק
מפת פיקניקצילום:איציק מלכא

"תכנית שלם" -פיתוח ירושלים הקדומה

רשות העתיקות הציגה השבוע, את "תכנית שלם" לחשיפה ולפיתוח ירושלים הקדומה. המרחב הגיאוגרפי הזה, כולל את הכותל המערבי והדרכים המוליכות אליו, הגן הארכיאולוגי של ירושלים והעופל, עיר דוד, גיא בן-הינום והקדרון.

"תייר שמטייל כאן שווה יותר מ-100 מאמרים שהוא קורא" אמרה השרה רגב והוסיפה: "כל מדינה בעולם היתה רוצה שתהיה לה עיר כמו ירושלים. אין ממשלה בעולם שלא היתה משקיעה באוצר כזה, לו היה בידה".

ישראל חסון, מנהל רשות העתיקות, הסביר שבאמצעות חפירות ארכיאולוגיות, מחקר מתקדם, ופעולות שימור, מעוניינים ברשות ליצור תווך ארכיאולוגי אחד - חלקו על פני הקרקע וחלקו תת קרקעי, שיחבר בין מוקדי העיר הקדומה.

עיר שלם
עיר שלםצילום:צילה שגיב, רשות העתיקות

סמנכ"ל שיווק ומכירות למלון ענבל בירושלים

שרון דיין מונה לתפקיד סמנכ"ל השיווק והמכירות החדש של מלון ענבל בירושלים. שרון דיין, יליד ישראל, ובוגר בית הספר Leeuwarden International Hotel School בהולנד, שימש בתפקידו האחרון כמנכ"ל שיווק ומכירות ראשי של נכסי רשת מלונות "מריוט" באמריקה הלטינית, ביניהן מקסיקו, שם ניהל כ-10 מלונות, עסקים של הרשת. קדם לכך תפקידו כסמנכ"ל השיווק והמכירות של מלונות מריוט בקנקון, מקסיקו.

"מלון ענבל בירושלים הוא מלון סמלי ומיוחד ומאופיין כמלון איכותי המציע שירותים יוקרתיים. הטעם הבינלאומי שהמלון מציע לאורחיו הופך הזדמנות זו למאוד מרגשת עבורי" אומר דיין.

מנכ"ל חדש לריץ קרלטון, הרצליה גיא קליימן

גיא קליימן שסיים לאחרונה את תפקידו כמנכ"ל מלון וולדורף אסטוריה, ירושלים, נכנס לתפקיד מנכ"ל מלון ריץ קרלטון הרצליה וישמש ישמש כמחליפו של Ned Capeleris (נד קפרליס), שעובר לנהל מלון אחר ברשת Marriott. קליימן היה אחראי להובלת מלון ולדורף אסטוריה ירושלים מאז נובמבר 2011, ומילא תפקיד מרכזי בפתיחתו בשנת 2014.