אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: iStock

בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע את שופט הכדורסל לשעבר, סמי בכר, בעבירות מס, וגזר עליו 8 חודשי מאסר על תנאי וקנס כספי בסך 200 אלף שקלים.

בית המשפט המחוזי ביטל בכך את החלטת בית משפט השלום בתל אביב בעניינו של בכר וקיבל את הערעור שהגישה המדינה על קביעת בית משפט השלום לפיה קיימת לבכר הגנה מן הצדק הנשענת על אכיפה בררנית.

בחודש דצמבר האחרון קבע בית משפט השלום בת"א כי כתב האישום כנגד בכר בטל בגין הגנה מן הצדק אכיפה בררנית, וזאת למרות שקבע שבכר ביצע שורה של עבירות של העלמות מס, בכך שהשמיט במרמה הכנסה בסך 850,000 ש"ח בין השנים 2001-2008 וזאת במסגרת עיסוקו כשופט כדורסל בחו"ל, ואף קבע כי הסבריו של בכר להעלמת ההכנסות הינם "תירוצים קלושים ואומללים".

בית משפט השלום קבע, כי היות שרק כנגד בכר הוגש כתב אישום בגין העלמת הכנסות בחו"ל מבין כל השופטים שנחקרו בגין העלמת הכנסות מעיסוק השפיטה בחו"ל, הרי שדין כתב האישום כנגדו להתבטל, וזאת למרות שהוא העלים את סכום ההכנסות הגבוה ביותר מבין כל השופטים שעסקו בשיפוט בחו"ל, וכן פעל בדרכים שונות של מרמה על מנת להעלים הכנסות אלה מפקיד השומה.

המדינה ערערה על הכרעת הדין וטענה כי בין בכר לשופטים האחרים יש כאמור שוני מהותי, ובכל מקרה לא היה מקום לבטל את כתב האישום כנגדו. בית המשפט המחוזי קיבל את עמדת המדינה וקבע כי בית משפט השלום שגה כשקבע כי לבכר חלה הגנה מן הצדק, ובעקבות זאת הרשיע את בכר בעבירות שיוחסו לו. בעקבות המלצת בית המשפט הסכימו הצדדים לעונש של מאסר על תנאי וקנס.

בית המשפט ציין בהחלטתו, "אנו רואים להבהיר כי קיבלנו את עמדת המדינה לפיה לא עומדת למשיב במקרה זה הגנה מן הצדק הנשענת על אכיפה בררנית וגם לא כל היבט אחר של הגנה מן הצדק. נראה לנו כי בנושא זה שגה בימ"ש קמא שעל כן גם המלצנו כפי שהמלצנו".