שלמה נאמן
שלמה נאמןצילום: גרשון אלינסון. פלאש 90

ועדת התכנון של המנהל האזרחי מתכנסת ביום רביעי הקרוב כדי לאשר בניה ביהודה ושומרון, ואזור שלא נמצא ברשימת הזוכים הוא אזור גוש עציון.

בעקבות הנתון הזה שיגר שלמה נאמן, ראש מועצת גוש עציון, מסר לשרי הממשלה: 'אל תבואו לחגוג איתנו את חגיגות החמישים למלחמת ששת הימים אם אין בכוונת הממשלה לבנות ולו יחידת דיור אחת בגוש עציון'.

ביומן ערוץ 7 שוחחנו עם נאמן על תגובתו החריפה, וכבר בפתח הדברים הוא מדגיש כי לא מדובר בהתמקדות באזור גוש עציון בשל הקונצנזוס הלאומי שמאחורי אזור זה. "קונצנזוס זו מילה נדושה. בעיניי כל ההתיישבות היא קונצנזוס ולא יכול להיות שיחנקו את ההתיישבות? אנחנו לא מבקשים נדבות. נולדו כאן ילדים ונכדים שרוצים להישאר בבית, לבנות ולהתיישב, יש שרוצים להגיע להתיישבות ולא יתכן שתהיה אפליה של המתיישבים".

באשר לאירוע אליו מתייחסת תגובתו הפונה אל השרים, הוא מבהיר כי מדובר ב"אירוע ממלכתי לציון הניצחון בששת הימים, חמישים שנה לעליית כפר עציון המחודשת לקרקע. האירוע אמור להתקיים ברמה ממלכתית, ברמה של ראש הממשלה וסגל א'.

''כולם מוזמנים ואני עדיין מזמין אותם לחגוג, אבל כרגע אין מה לחגוג. אי אפשר לחגוג את חנק ההתיישבות, לכן אין מה לבוא ולחגוג כאן. אני לא מגרש אף אחד אלא אומר שיבואו עם בשורת הבנייה".

ממשיך נאמן ומציין כי "עד שיחידת דיור אחת נבנית מתקיימות עשרות ישיבות בכל מיני מסדרונות שזה לא יתואר. העניין הזה חייב להיפתר, ולכן אנחנו אומרים לממשלת ישראל תנו לבנות ולהתפתח ואנחנו כאן כדי לחגוג אתכם את עצמאות המדינה ועצמאות גוש עציון. האמירה שלי מאוד פשוטה – תנו לנו סיבה לחגוג".

עוד נשאל נאמן כיצד מגיבים חבריו בממשלה, וזאת לנוכח עברו האישי כמי שעבד בצמידות לשר זאב אלקין: "הם אומרים דברים ואני מקבל אמפטיה מחבריי ומאנשים שאני פחות מכיר בממשלה. יש הרבה בעד, וזה האבסורד כי אין מול מי להילחם. אם כולם בעד בואו נבנה. יש אילוצים? בואו נראה איך משחררים את הפקק ומאפשרים כאן בנייה, אבל מעבר לבנייה של עוד מאה יחידות דיור, הבניה ביו"ש לא יכולה להתקיים בוועדות שמתקיימות אחרי חודשים ובוחנים כל מרפסת אם זה מתאים לבית הלבן או לא.

''אנחנו רוצים לבנות ולתכנן ואם יש בעיה היא צריכה להיות מקומית, היא לא יכולה להפוך כל תושב לבן ערובה של הבית הלבן. אבד הכלח על הוועדות הללו", הדגיש נאמן.