מגיש הצעה. רוברט אילטוב
מגיש הצעה. רוברט אילטובפלאש 90

תיקון חוק איסור הפליה במוצרים ובכניסה למקומות בידור ולמקומות ציבוריים, האוסר על אפליית חיילים במדים, יעלה היום (שני) לקריאה שניה ושלישית במליאת הכנסת.

את הצעת החוק הגיש יו"ר סיעת ישראל ביתנו, ח״כ רוברט אילטוב, מתוך רצון למנוע איסור אפליית לובשי מדים של כוחות הביטחון וההצלה בכניסה למקומות ציבוריים לרבות אוניברסיטאות, מסעדות ומקומות בילוי.

הצעת החוק תיתן את הכח לבית המשפט לקנוס בתי עסק בסכום של עד 50 אלף שקל ללא הוכחת נזק בשל אפליה על רקע לבישת מדים.

היוזמה יצאה לדרך לפני מספר שנים בעקבות האיסור על כניסתם של חיילי מילואים שהיו בשירות מילואים במסעדה בחיפה. בית משפט השלום בחיפה דן בעתירה שהוגשה וחייב את המסעדה בתשלום קנס ובהתנצלות.

יוזם הצעת החוק ח"כ אילטוב מסביר, "בעקבות מקרים רבים בהם הופלו לרעה לובשי מדים החלטתי שיש לעגן בחקיקה את האיסור להפלות לובשי מדים בכניסה למקומות ציבוריים לרבות מסעדות, מקומות בילוי ומוסדות אקדמיים. לובשי המדים ראויים לא רק שלא יפלו אותם לרעה, אלא גם לכבוד בשל שירותם למען הציבור במדינת ישראל".

עמית ברק, לוחם מילואים בצנחנים שמשרת באותו הגדוד ביחד עם אביו ואחיו, סיים שירות מילואים וביקש להיכנס לאכול במסעדה בתל אביב ונענה בשלילה. עקב כך הוא החליט ליזום את הצעת החוק בנושא.

"זה אבסורד שבכלל צריך לחוקק חוק שכזה אל מול בעלי עסקים המרשים לעצמם בעזות מצח לא להכניס ולא לשרת חיילים ואנשי כוחות ההצלה במדים, זאת חוצפה שאין כדוגמתה", אמר. ''כשקרה לי לפני מספר שנים המקרה הפרטי במסעדה בירושלים, שם סירבו לשרת אותי בגלל היותי על מדים ונושא נשק אמרתי להם כי הפעם הבאה שאחזור אליהם תהיה עם הצעת חוק שתמנע מהם להפלות חיילים ואת אותם אנשים שמאפשרים את אורח החיים התקין בירושלים ובכלל.

''אני שמח שבקרוב אוכל להגיע אליהם ובמקום הטיפ שלא השארתי, פשוט להשאיר להם את נוסח החוק", הוסיף.

מנכ"ל תנועת "אם תרצו", מתן פלג, שביקש גם הוא להיכנס למסעדה אחרת בחיפה ותיעד במצלמתו את העימות, היה מבין יוזמי הצעת החוק, "לא יעלה על הדעת שבמדינת ישראל ימנעו כניסה מלובשי מדים בשל תפיסות אנטי ציוניות. מדובר בהוקעת הישראליות ומטרתה - חיסולה של ערכי המדינה מבפנים. אלפי דורות חלמו על כך שיהיה צבא יהודי בארץ ישראל ולא ניתן לאופנות תרבות חשוכות לפגוע בערכי הקיום שלנו.

''אני מברך את ח"כ אילטוב שנרתם למשימה החשובה כבר בכנסת הקודמת ואני בטוח כי יחד איתו נמשיך לחזק את חיילי צה"ל והחברה הישראלית. תנועת 'אם תרצו' כתנועה הציונית הגדולה בישראל, מחויבת להגן על כל לובש מדים מכוחות הבטחון, מפני שבתפקידו הוא מבטא את הזכות של עם ישראל להגן על עצמו במולדתו".