מירי רגב
מירי רגבצילום: אוהד צויגנברג, פלאש 90

שרת התרבות והספורט מירי רגב (הליכוד) מגיבה לביקורת נגדה על כך שהיא אינה מוכנה לממן מופעים מסוימים כדוגמת מופעי עירום בפסטיבל ישראל או מופעים שמבקשים לחתור תחת מדינת ישראל.

הביקורת האחרונה נשמעה מהמשנה ליועץ המשפטי לממשלה דינה זילבר, שטענה בפני רגב כי אין לה סמכות כשרת התרבות להתערב בתכנים אמנותיים.

"לא יכול להיות שפקידה סותמת את הפה לשרה בשם חופש הביטוי", אמרה רגב בראיון לגלי צה''ל, והבהירה כי אם יכפו עליה להעביר כסף לתומכי טרור, ''מצידי שיסגרו את משרד התרבות".

"אני חושבת שמדינה צריכה להשקיע ולעודד תרבות. הבאתי תקציבים שלא היו מעולם לתרבות בישראל כדי שמיטב הקולות בחברה הישראלית יבואו לידי ביטוי. לא יכול להיות שיחייבו את משרד התרבות להיות כספומט''.

רגב הוסיפה, ''אני מקווה שדינה זילבר תעזור לממש את החוק במדינה. לא מעניין אותי התוכן אלא חוקי המדינה והמשפטנים צריכים לעמוד כחומה בצורה כדי לעזור לי".

על רצונה לא לממן מופעי עירום בפסטיבל ישראל אמרה השרה, "אני לא חייבת לתמוך בכל התכנים בפסטיבל ישראל. למה ציבור שמרן צריך לממן מופע עירום? אין לי בעיה עם סצינה כזו או אחרת ב'הבימה', אבל עירום מלא הוא חציית גבולות.

"לא אמרתי שאני מתנגדת למופעי עירום, אמרתי שאני מתנגדת לממן מופעי עירום משום שהוא פוגע באוכלוסיה גדולה בישראל. כשביקשתי לא להקרין סרט על יגאל עמיר לא אמרו כלום כי זה התאים לאותה אליטה של השמאל", הזכירה.

בנוגע למימון מופעים שמביעים תמיכה בטרור אמרה רגב כי "לא יתכן שיאדירו מחבלים בהצגה על המוקטעה ברמאללה. הם טרוריסטים שרצחו נשים וילדים. ישראל אומרת לעולם לא לממן טרור אבל בסוף אנחנו עושים זאת בעצמנו".