קטאר. החרם הולך ומחריף
קטאר. החרם הולך ומחריףGNU/Amjra
המשבר בין מדינות ערב המתונות וקטאר הולך ומחריף. לאחר שהודיעה היום (שני) על ניתוק היחסים הדיפלומטיים עם קטאר, החליטה סעודיה גם לסגור את משרדי רשת התקשורת הערבית הגדולה אל ג'זירה.

סגירת משרדי רשת התקשורת היא צעד נוסף בשורה של צעדים שנקטה הממלכה הסעודית. לפני כן דרשה המדינה מאזרחיה לעזוב את קטאר תוך 14 יום. חברת התעופה הלאומית של אבו דאבי "איתיחאד איירווייז" הודיעה כי טיסותיה לקטאר יבוטלו החל ממחר בבוקר.

גם מצרים, איחוד האמירויות ובחריין הודיעו על ניתוק הקשרים עם קטאר ובהודעה הרשמית על ניתוק היחסים הדיפלומטיים נאמר כי הסיבה למהלך החריג היא העובדה ש"קטאר אימצה ארגוני טרור שנועדו לפגוע ביציבות באזור".

הרקע למהלך הוא הצהרות שיוחסו לאמיר קטאר, השייח תמים בן חמד אל ת'אני, בסוכנות הידיעות הרשמית - הצהרות שנחשבו שנויות במחלוקות.

בין השאר הוא דיבר טובות על איראן, יצא נגד מדינות במפרץ ומצרים, טען כי לארצו יש יחסים טובים עם ישראל, חשף שיש לנסיכות יחסים מתוחים עם ממשל הנשיא דונלד טראמפ וגם הגן על חמאס וחיזבאללה.

ראש אמ"ן לשעבר עמוס ידלין התייחס הבוקר בראיון לרשת ב' לניתוק היחסים והעריך כי המשבר חריף יחסית אך אינו דרמטי במיוחד. הוא ציין כי קטאר היא חלק מהעולם הערבי וזה לא ישתנה.