הקמת חנות וירטואלית - מה צריך לדעת?

החנות צריכה להתאים לצרכים שלכם וצריכה עוד יותר להתאים לצרכים של הלקוחות, ובשביל שזה יקרה יש לשאול את עצמכם כמה שאלות חשובות.

תוכן שיווקי , י"ב בסיון תשע"ז

חנות וירטואלית
חנות וירטואלית
iClipart

הקמת חנות וירטואלית דורשת לא מעט עבודה ודורשת התייחסות לכל פרט ופרט. היום בעידן בו חלק משמעותי מהצריכה מתבצע דרך הרשת חשוב להיות ממוקדים בשביל להשיג את מטרות החנות.

השלב הראשון והחשוב ביותר הוא אפיון עסקי ממוקד של החנות, אפיון בו יוחלט איך תיראה החנות, איך היא תפנה ללקוחות הפוטנציאליים, מי יהיה קהל היעד ועוד...

החנות צריכה להתאים לצרכים שלכם וצריכה עוד יותר להתאים לצרכים של הלקוחות, ובשביל שזה אכן יקרה אתם צריכים לשאול את עצמכם כמה שאלות חשובות כחלק מהאפיון הראשוני של האתר.

  • מהו תחום ההתמחות של החנות שלכם? – ראשית, אתם צריכים לשאול את עצמכם מהו תחום ההתמחות של החנות. איזה ערך מוסף היא מספקת עם אילו מוצרים. אם לצורך העניין את מוכרים אביזרים לסלולארי, האם יש תחום ספציפי בו אתם נותנים מענה מקיף? לדוגמא, אם יש לכם מגוון רחב של כיסויים לסלולארי, האם זו היא ההתמחות שלכם וכל אחד שיחפש כל סוג של כיסוי ימצא אותו אצלכם או שאתם מוכרים אותם בין שאר האביזרים? דוגמא נוספת היא חנות בגדים אינטרנטית, האם אתם מוכרים את כל סוגי הבגדים או מתמחים באוכלוסייה מסוימת? (ילדים, נשים וכדומה...) אפשר להיכנס לרזולוציות גבוהות יותר, אם אתם מוכרים בגדי נשים, האם אתם מתמים בהלבשה תחתונה או בכל סוג של לבוש?
  • אילו מוצרים אתם מוכרים – בהמשך לשאלה הקודמת ועם הדוגמא הספציפית של אביזרי הסלולר, האם אתם מוכרים כיסויים לאייפונים? לסמארטפונים של סמסונג? או שאתם מכסים את כל סוגי הסלולאריים? החלטה על התמקדות במוצרים ספציפיים או בקשת רחבה יותר של מוצרים תסייע לכם בהחלטה על איך לעצב את החנות ואיך להעביר את המסר שלכם בדרך הטובה והנכונה ביותר.
  • מי הם המתחרים שלכם? – מרכיב חשוב באפיון הוא המתחרים. מה הם מוכרים? איך האתר שלהם נראה? מה הם מציעים מעבר למוצרים (סרטוני הדרכה, ייעוץ טלפוני וכדומה) איזה יתרון יש לכם מולם? לדוגמא, אתם מתחייבים על דואר שליחים תוך 24 שעות עד לבית הלקוח לעומת המתחרים שמציעים משלוח בדואר רשום עד 14 ימי עסקים. מה מבדל אתכם מהם? לדוגמא, אתם מוכרים רק מוצרים שיוצרו בישראל.
  • באילו מוצרים הרווח שלכם יהיה גבוה יותר? – בפועל זה אומר במה כדאי לכם יותר להשקיע בעיצוב, שיווק ופעולות נוספות, האם בכלל כדאי לכם לספק מגוון רחב של מוצרים או שעדיף לכם להתמקד במספר מצומצם יותר אך רווחי יותר?
  • אילו מוצרים כדאי לכם להשיק באונליין? – אילו מוצרים אנשים מעדיפים לקנות און ליין? אילו מוצרים בכלל יהיו רווחיים ברשת? על מה מהם יש תחרות גדולה במיוחד ואולי כדאי לוותר עליהם? מה מהם דורש שילוח יקר? אילו מוצרים ידרשו תפעול יקר באון ליין ואילו פחות?

שאלות כאלו ואחרות יסייעו לכם להיות ממוקדים יותר ויספקו לכם נקודת פתיחה טובה יותר. חנות וירטואלית היא עסק לכל דבר ואפיון נכון וממוקד יעשה לכם סדר בראש. אתם חייבים להתחיל עם הגדרת המטרות העסקיות שלכם לפני שהחנות תתחיל להיבנות, בשביל שהן תהיינה תואמות לחזון העסקי שלכם.

באדיבות חברת e-shop - חנויות וירטואליות






הצעות והערות ניתן לשלוח לדואר אלקטרוני: computers@inn.co.il